نقش گل‌محمدی در قهرمان نشدن پرسپولیس!

 حمله چند هزار نفری هواداران پرسپولیس به اینستاگرام یحیی گل محمدی نشان از دلخوری هواداران این تیم از کاپیتان و مربی سابق خودشان دارد، مربی که عملکرش در پرسپولیس شاید مثل برانکو نبود اما عالی بود. او سال‌ها برای این تیم بازی کرد و همیشه پرسپولیس از یک دفاع وسط و حتی هافبک دفاعی باهوش و کم نظیر بهره می‌برد.

با این وجود بحث این است که آیا تقصیر گل‌محمدی بود که استقلال خوزستان قهرمان شد و پرسپولیس نشد؟

نگاهی به دیدار های مستقیم استقلال خوزستان با ذوب آهن می‌اندازیم. استقلال خوزستان حتی در اصفهان هم ذوب آهن را در اصفهان شکست داده بود با گل زبیدی و در دقیقه ۷۷. آن روز استقلال خوزستان جشن قهرمانی نیم فصل را در اصفهان یعنی خانه ذوب آهن گرفت آن هم درحالی که اگر ذوب آهن آن دیدار را می برد به فاصله یک امتیازی با استقلال تهران و خوزستان می چسبید و خودش مدعی اصلی قهرمانی می‌شد آن هم با ۲۹ امتیاز!

در واقع دیدار ذوب آهن با استقلال خوزستان در نیم فصل اول یکی از حساس‌ترین بازی‌های لیگ برتر برای هر دو تیم بود که برنده صدر جدولی می‌ماند اما ذوب آهن با وجود چنین انگیزه ای در اصفهان بازی را واگذار کرد.

در دیدار برگشت انگیزه استقلال خوزستان چند برابر ذوب آهن بود. خوزستانی‌ها یک قدم با قهرمانی فاصله داشتند و عملا بازیکنان ذوب آهن بی‌انگیزه بودند. آنها نه برای قهرمانی و نه برای سهمیه و نه حتی برای ماندن در لیگ برتر می جنگیدند آنهم در اهواز.

نکته بعدی اینجاست: پرسپولیس خودش جام را واگذار کرد، آنها هفت پنالتی را در طول فصل خراب کردند که سه تای آنها می‌توانست سه امتیازی باشد(منهای آنکه می‌توانست سه گل تفاضل را بالا ببرد).

هفت پنالتی از دست رفته اما برخی از پرسپولیسی‌ها می‌خواهند عدم قهرمانی را به گردن یحیی بیاندازند که در کورس قهرمانی هم حریف استقلال خوزستان در اصفهان نشده بود!

پرسپولیس در بازی های زیادی اسیر دقایق شد و بازی برده را مساوی کرد و یا باخت. این تقصیر مرد با اخلاقی چون یحیی گل محمدی نیست.