برای اینکه گفته بودم استقلالی هستم به پرسپولیس نرفتم

امیر ارسلان مطهری در مورد پیوستن به تیم فوتبال صبا اظهار داشت: شرایطی پیش آمد که باید به صبا می‌رفتم و باید جایی می‌رفتم که حداقل بازی کنم. در بین پیشنهادهایی که بود این تیم را انتخاب کردم.

وی با اشاره به پیشنهاد باشگاه استقلال ادامه داد: از استقلال پیشنهاد داشتم اما از باشگاه استقلال، نه شخص سرمربی این تیم! مربی باید روی من نظر داشته باشد وگرنه من هیچ وقت جایی نمی‌روم که سرمربی تیم روی من نظر نداشته باشد چون می‌خواهم بازی کنم.

مهاجم جدید تیم فوتبال صبا تصریح کرد: اگر به استقلال می‌رفتم شرایطم مثل سال قبل می‌شد که در نفت بازی نکردم. آنجا همه چیز را به تیم امید ربط دادند و گفتند تو چون درگیر تیم امید هستی جای تو را در ترکیب می‌گیرند و بازی به تو نخواهد رسید. همه چیز را به تیم امید ربط دادند و من اصلاً دلیل این مسئله را نمی‌فهمیدم.

مطهری در واکنش به این موضوع که منصوریان همیشه مدعی همراهی با تیم ملی بوده، گفت: این نظر او بوده و من در آن دخالتی نمی‌کردم اما همیشه برایم دلیل این نظر کادرفنی و شخص علیرضا منصوریان مهم بود و دنبال جوابی برایش بودم. وقتی در کل دنیا همه تیم‌ها، بازیکنان ملی‌پوش خودشان را روی چشم‌ می‌گذارند، به من گفتند بازی به تو نمی‌رسد. این مسئله را خود منصوریان هم به من گفت که چون به اردوهای تیم ملی می‌روی، فیکس بودن در ترکیب نفت را از دست می‌دهی.

وی در مورد اینکه شاید منصوریان او را به دلیل قهر از تیم نفت در فصل گذشته، نیمکت نشین کرد، تأکید کرد: اصلاً این مسئله را قبول ندارم. بحث نیمکت‌نشینی و بازی ندادن به من همان بحث اعتقاد نداشتن منصوریان بود. من الان راحت می‌توانستم در استقلال بازی کنم چون با باشگاه مذاکره کردم اما وقتی به مهاجم خودش در نفت فرصت نداد چطور به استقلال بروم و نیمکت‌نشین شوم؟ من در نفت بازیکن ملی تیمش بودم اما به من میدان نداد و حالا توقع دارید در استقلال این اتفاق بیفتد؟

مهاجم پیشین تیم فوتبال نفت درباره فسخ قرارداد با باشگاه نفت گفت: من رسماً قرارداد خودم را فسخ و با صبا قرارداد امضا کردم. تیم نفت را به ملوان بندرانزلی دادند و شرایط را داشتند مثل موقعی می‌کردند که وضعیت راه‌آهن مشخص نبود و دقیقه 90 تکلیف را روشن کردند. تمام بازیکنان ما بلاتکلیف هستند و امیدوارم زودتر شرایط مشخص شود. شرایط صبا از نظر بی‌حاشیه بودن مثل نفت است و این باعث افتخار من و دیگر بازیکنان بود که در کنار علی دایی کار کنیم. قطعاً حضور او به من و دیگران انگیزه خواهد داد و امیدواریم بهترین عملکرد را داشته باشیم.

مطهری در مورد اینکه گفته می‌شد مطرح شدن پیشنهادهای استقلال و تیم‌های اروپایی برای او بازارگرمی است، در پایان گفت: من هم از استقلال و هم از پرسپولیس پیشنهاد داشتم. به خاطر اینکه گفته بودم استقلالی هستم، به پرسپولیس نرفتم. پیشنهاد خارجی من هم وجود دارد. به همین خاطر خود علی آقا (دایی) که در جریان این مسئله بود بندی را در قراردادم گذاشت که با رسیدن اولین پیشنهاد بتوانم به اروپا بروم. علی آقا گفت من نمی‌خواهم جلوی پیشرفت تو را بگیرم و قصد کمک کردن به تو را دارم. جا دارد یک تشکر ویژه از او داشته باشم. در صبا دنبال رسیدن به تیم ملی هستم و شک نکنید در این تیم به خواسته‌ام که رفتن به اروپا و پوشیدن پیراهن تیم ملی است، خواهم رسید.