سامان نریمان جهان در مورد اینکه چه اتفاقی رخ داد که به فکر جدایی از گسترش فولاد افتاد گفت: فکر جدایی در کار نبود بلکه در قراردادم این طور مطرح شده بود که اگر پیشنهاد اروپایی داشته باشم می‌توانم از گسترش جدا شوم. به همین دلیل وقتی از اتریش برایم دعوتنامه آمد برای مذاکره به این کشور رفتم و البته قسمت نشد با تیمی که خواستار من است قراردادی امضا کنم.

وی ادامه داد: پس از آن هم بحث ماشین سازی پیش آمد که در این مورد با مسئولان گسترش صحبت کردم و از آنان تشکر می‌کنم که به فکر من هستند و دوست دارند تا پیشرفت کنم. آنها از من خواسته‌اند تا جلساتی را با هم داشته باشیم تا اگر قسمت شد به ماشین سازی برویم.

نریمان جهان در مورد اینکه ‌آیا دلایل این جدایی فنی است یا موارد دیگر در آن نقش دارد گفت: نیم فصل دوم پارسال کمتر برای گسترش بازی کردم که البته این نظر سرمربی بود و من به ‌آن احترام می‌گذارم. الان هم باید صبر کنیم ببینیم طی روزهای آینده چه اتفاقی می‌افتد چون دوست ندارم حرفی بزنم که بعدا خلاف آن اتفاق بیفتد.

هافبک گسترش فولاد در مورد اینکه گفته می‌شد بدون اجازه اردوی این تیم را ترک کرده عنوان کرد: در کمیته انضباطی باشگاه هم گفتم. من فقط دو ساعت دیرتر خبر دادم و چون برای رفتن عجله داشتم از پدرم خواستم تا این موضوع را به مسئولان گسترش خبر بدهد که پدرم هم که چون فکر می‌کرد تمرین صبح تعطیل است کمی دیرتر این کار را انجام داد.

وی افزود: در کمیته انضباطی همچنین گفتم آدمی نیستم که بخواهم به خاطر دو ساعت بی انضباطی کنم چون در 7-8 سال حضورم در فوتبال یک بار هم به کمیته انضباطی نرفته بودم. با این حال در این مورد عذرخواهی کرده و همه چیز به خوبی و خوشی حل شد.

نریمان جهان درباره اینکه با وجود قراردادی که دارد چه اصراری برای رفتن دارد گفت: اصرار آنچنانی ندارم اما صحبتی که با زنوزی و سمندر داشتم آنها نشان دادند که از ته دل من را دوست دارند و می‌خواهند تا من پیشرفت کنم هرچند که خودم هم پیشرفتم را دوست دارم به همین دلیل چند جلسه را با آنها برگزار کردم و باید منتظر اتفاقات آینده ماند تا با یک جمعبندی تصمیمی را بگیریم که هم به نفع من باشد و هم به نفع باشگاه.

وی در پاسخ به این سوال که گسترش فولاد برای رضایت نامه‌ات چه مبلغی را خواستار شده است گفت: پول خاصی را نگفتم بلکه بحث‌های دیگر مطرح شد. تا دو سه روز آینده در این مورد همه چیز را خواهم گفت.