مرتضی فنونی‌زاده درباره جدایی مهدی طارمی و رامین رضاییان از پرسپولیس و پیوستن‌شان به تیم ریزه‌اسپور ترکیه اظهار داشت: اگر خاطرتان باشد، از خریدهای پرسپولیس انتقاد کرده بودم و اعتقاد داشتم خرید این همه بازیکن باعث تنش در پرسپولیس می‌شود، اما اکنون با جدایی طارمی و رضاییان خریدهای پرسپولیس را بهترین خرید می‌دانم!

وی افزود: ما از لژیونر شدن بازیکنان‌مان به اروپا خوشحال می‌شویم، نه اینکه به ترکیه بروند. درست است که لیگ ترکیه پیشرفته‌تر از لیگ ایران است، اما نهایتاً چقدر قرار است به این دو بازیکن بدهند؟ اگر قرار باشد، طارمی و رضاییان دو میلیارد پول بگیرند، یک میلیارد پرسپولیس به این دو میلیارد می‌ارزید.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس خاطرنشان کرد: طارمی از شاهین بوشهر و رضاییان از راه‌آهن به پرسپولیس آمدند و تجربه زیادی نداشتند. با توجه به اینکه استقلال در نقل‌وانتقالات خوب یارگیری کرده است، این دو بازیکن باید هوای هواداران را نگه می‌داشتند. حسین ماهینی می‌تواند جای رضاییان را پُر کند. او بازیکنی است که از رضاییان کم ندارد. همچنین وحید امیری و امید عالیشاه هم می‌توانند در خط حمله به جای طارمی به میدان بروند.

فنونی‌زاده خاطرنشان کرد: خیلی از بازیکنان پرسپولیس در دهه‌های 60 و 70 ترانسفر شده یا قصد داشتند ترانسفر شوند. به‌خاطر دارم که علی پروین به بازیکنان می‌گفت که به خارج بروید تا «دو زار» پول گیرتان بیاید. پروین هوای هواداران را داشت و زمانی که می‌دید نفرات جانشین دارد به بازیکنان دیگر پیشنهاد می‌داد که لژیونر شوند. حمید درخشان 27 ساله بود که به قطر رفت. ناصر محمدخانی هم همین سن را داشت که لژیونر شد. پروین خودش به بازیکنان می‌گفت ترانسفر شوید، چون آنها به پیراهن تیم‌شان تعصب داشتند.

«از اینکه طارمی و رضاییان هواداران را ناامید کردند، ناراحتم»، وی با بیان این جمله ادامه داد: پرسپولیس همیشه بزرگ بوده و امسال هم با همین بازیکنان دربی‌ها را می‌بریم. ای کاش پرسپولیس امثال بازیکنانی چون میلاد کمندانی را نگه می‌داشت. این بازیکن آنقدر در پدیده موفق می‌شود تا پرسپولیس او را با 700 میلیون جذب کند، در صورتی که اگر می‌ماند شاید با مبلغ کمتر با او همکاری می‌کردند. بازیکنان پایه مانند محمد رحمتی خیلی می‌توانند به پرسپولیس کمک کنند.

پیشکسوت پرسپولیس در واکنش به این موضوع که تعصب در فوتبال ایران کمرنگ شده است، گفت: این حرف شما را تأیید می‌کنم. رضاییان و طارمی دو سال نشده که در پرسپولیس حضور داشتند. تیمی که آنها را جذب کرده، در لیگ کشورش تیم دوازدهم است. اگر به چهار تیم نخست ترکیه که در لیگ‌های اروپا حضور دارند، می‌رفتند، خیلی بهتر بود تا اینکه به تیمی بروند که دوازدهم است. به اعتقاد من، رضاییان و طارمی جایگاه‌شان را در تیم ملی هم از دست می‌دهند.