هیچ وقت برای پرسپولیس خط و نشان نکشیدم

حسین ماهینی در خصوص بازگشتش به پرسپولیس، تمرینات اختصاصی، گل خوردن‌های سرخپوشان در بازی‌های دوستانه و مسائل دیگر صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانیم:

شرایطت در آستانه شروع لیگ برتر شانزدهم چطور است؟

خوشبختانه شرایطم بد نیست اما اردوی اوکراین که اردوی بسیار مهم بود را از دست دادم و نتوانستم در اوج تمرینات بدنسازی در کنار سایر بازیکنان باشم اما به صورت انفرادی تمریناتی انجام دادم. هر چند که تمرین با تیم به اندازه 10 برابر تمرین انفرادی است. با این همه از وقتی تیم به تهران بازگشته مشغول تمرین هستم و فکر می‌کنم تا 2 هفته آینده به شرایط ایده‌آل برسم.

البته با پیمان رجبی تمرینات اختصاصی خوبی انجام دادی.

باید از پیمان رجبی تشکر کنم که یکی از بهترین مربیان ایران است و خودم کار او را بسیار قبول دارم اما به هر حال تمرین با تیم شرایطش با تمرینات انفرادی متفاوت است.

در هفته اول لیگ باید به مصاف سایپا بروید. خودت تا این بازی به آمادگی کامل می‌رسی؟

همه سعی‌ام را می‌کنم تا در بهترین شرایط به بازی با سایپا برسم و فکر می‌کنم تا این بازی به حدود 60 درصد آمادگی خواهم رسید اما از هفته‌های بعد قطعا شرایطم بهتر خواهد شد.

 بازی با سایپای متحول شده را چطور می‌بینی؟

سایپا همیشه یک ثباتی نسبت به تیم‌های دیگر داشته و امسال هم بازیکنان خوبش را حفظ کرده و با آمدن آقای فرکی و جذب بازیکنان جدید شرایط این تیم بهتر هم شده است. از طرفی همیشه بازی‌های اول لیگ کار سختی است اما ما تلاش می‌کنیم تا در 4 هفته ابتدایی بازی‌ها نتایج خوبی بگیریم تا هم از نظر امتیازی و هم از نظر روانی شرایط خوبی داشته باشیم.

قرعه‌کشی پرسپولیس در لیگ سخت است و عده‌ای معتقدند که این از بدشانسی پرسپولیس بوده که به طور متوالی در 3 هفته به مصاف تراکتورسازی، استقلال و سپاهان برود.

قبول دارم که قرعه‌کشی در شرایط تیم‌ها تاثیر دارد اما این را هم در نظر داشته باشید که هر تیم باید در لیگ با همه تیم‌ها بازی کند. هر چند که اگر قرعه ما نسبت به الان بهتر بود شاید برای ما هم خوب می‌شد. با این همه ما خودمان را برای 30 فینال آماده کرده‌ایم.

در بازی روز گذشته مقابل خونه به خونه به عنوان دفاع میانی و سپس در پست اصلی‌ات بازی کردی. آیا قرار است تو هم مثل محمد انصاری تغییر پست بدهی؟

اینکه من کجا بازی کنم را سرمربی تیم تشخیص می‌دهد و با نظر برانکو به عنوان دفاع مرکزی بازی کردم اما بعد از اینکه مدافع اوکراینی به بازی آمد من در دفاع راست مشغول بازی شدم. با این همه در هر 4 پست دفاعی می‌توانم بازی کنم.

با گرفتن کارت پایان خدمت حتما نگاهی هم به تیم ملی داری.

صد در صد همینطور است. من همه تلاشم را می‌کنم تا دوباره پیراهن مقدس تیم ملی را به تن کنم و یکی از اهداف اصلی من هم امسال همین است.

 قراردادت را هم بدون شرط و شروط خاصی تمدید کردی. در این باره هم صحبت می‌کنی؟

من همیشه به عنوان نفر اول قراردادم را تمدید کرده و می‌کنم. حتی بعد از جام جهانی هم که به ایران برگشتیم با اینکه از باشگاه طلب داشتم اما بدون هیچ چالشی قراردادم را تمدید کردم و هیچ گاه بر سر مبلغ یا مسائل دیگر چانه نزدم. همیشه آرزوی من بازی کردن در پیراهن پرسپولیس بود و حالا که به این آرزو رسیده‌ام بدون شرط و شروط پیراهن تیم را به تن می‌کنم.

امسال کار پرسپولیس سخت‌تر از سال قبل است. فکر می‌کنی امسال این تیم چه نتایجی خواهد گرفت؟

به هر حال امسال نسبت به سال گذشته در خط هافبک و خط حمله تغییرات کمتری داشتیم و این در حالی است که بازیکنان خوبی مثل وحید امیری و ساسان انصاری هم به ما اضافه شدند. از طرف دیگر در خط دفاعی و دروازه شرایط پرسپولیس از قبل بهتر شده و به طور مثال من و سیدجلال حسینی چند سال در پرسپولیس و تیم ملی کنار هم بازی کردیم و با هم هماهنگ هستیم. علیرضا بیرانوند هم به ما اضافه شده و امسال شرایط بهتری داریم و همه تلاش ما این است که عملکرد خوبی در خط دفاعی تیم داشته باشیم.

اما گل‌خوردن‌های پرسپولیس در بازی‌های دوستانه باعث نگرانی هواداران شده است.

خود شما می‌گویید بازی‌های دوستانه و قطعا در بازی‌های دوستانه اینها به دنبال شناخت از تیم هستند و مربیان هم می‌خواهند نقاط ضعف را پیدا کنند. قطعا در بازی‌های دوستانه هماهنگی‌ها هم بیشتر می‌شود.