هر چقدر قطر ستاره‌های خارجی از سراسر دنیا در تیمش دارد که شاید می‌توانستند کار شاگردان کارلوس کی‌روش را سخت کنند اما تیم ملی ایران با تکیه بر 80 هزار هوادار که به استادیوم آزادی رفته بودند موفق شد در لحظات پایانی 2 بر صفر به برتری برسد ولی ساعت 16 امروز داستان برای ملی پوشان ایران فرق می‌کند و آنها باید در ورزشگاه یک دست قرمز و زردپوش المپیک شن‌یانگ چین به میدان بروند و یکی از سخت‌ترین بازی‌هایشان را انجام دهند.

 

 

کی‌روش جدا از اهمیت کسب سه امتیاز این بازی، می‌داند که شاگردانش مثل دیدار با کره جنوبی، در خانه چین هم کار دشواری دارند و به همین دلیل او تدابیر جدید و عجیبی در نظر گرفته تا با تکیه بر آنها جنگ روانی پیش از بازی را آغاز کند و با این تاکتیک بتواند در شن‌یانگ نتیجه بگیرد.

 

 

چین در مسابقه اول مقدماتی جام جهانی با وجود اینکه در خانه کره جنوبی 3 بر صفر عقب بود اما بازگشت طوفانی داشت و دو گل زیبا زد و اگر خوش شانس بود می‌توانست با مساوی زمین را ترک کند اما این اتفاق نیافتاد؛ با این حال آنها نشان دادند چقدر متفاوت از سال‌های گذشته فوتبال بازی می‌کنند و تا چه اندازه می‌توانند برای تیم‌های گروه A آسیا دردسرساز شوند.

 

 

کی‌روش پس از بازی با قطر یک جلسه با شاگردانش در تهران تمرین کرد اما بعد از آن کار را در چین ادامه داد و روزهای اخیر به صورت جدی تمرینات را دنبال داشت؛ سرمربی پرتغالی تیم ایران که اجازه انتشار اخبار صحیح بازی‌های دوستانه تیمش در اردوی ایتالیا را نداده بود و طوری نیمکت‌نشین‌ها به عنوان گلزن معرفی کرد که همه رسانه‌های داخلی گمراه شدند، چه رسد به قطری‌ها. او روز گذشته در آخرین جلسه تمرینی پیش از مسابقه با تیم ملی چین کار عجیب و غریبی انجام داد که بی‌شباهت با حرکت اردوی ایتالیا نبود.

 

 

در تمرین روز گذشته تیم ملی ایران به غیر از رضا قوچان‌نژاد، وریا غفوری، سعید آقایی و سه دروازه‌بان، سایر بازیکنان لباس‌هایی که شماره پیراهن خودشان باشد بر تن نداشتند که این مسئله نکته عجیبی آن هم در تمرین پیش از بازی چین بود.

 

 

مسعود شجاعی و آندرانیک تیموریان، رامین رضائیان و امید ابراهیمی، سید جلال حسینی و محمد انصاری و همچنین کریم انصاری‌فرد و احسان حاج‌صفی پیراهن‌هایشان را با یکدیگر معاوضه کرده بودند و سردار آزمون لباس مهدی طارمی، طارمی پیراهن مهدی ترابی، علیرضا جهانبخش لباس میلاد محمدی، محمد پیراهن وحید امیری، امیری لباس مرتضی پورعلی‌گنجی، پورعلی‌گنجی پیراهن سعید عزت‌اللهی، عزت‌اللهی لباس پژمان منتظری، منتظری پیراهن اشکان دژاگه، دژاگه لباس آزمون، داریوش شجاعیان پیراهن جهانبخش و ترابی لباس شجاعیان را بر تن کردند که اقدام عجیب و غریب آقای خاص نیمکت ایران بود.

 

 

کی‌روش برای شکست حریفانش به ویژه در بازی‌های مهم هربه‌های مختلفی به کار می‌گیرد که برای بازی با چین این تصمیم را گرفته است؛ او قبل از بازی قطر با شیوه‌ای مشابه این تاکتیک نتیجه گرفت و حالا دوباره آن را امتحان کرده است.