کی روش این بار برانکو را ول کرد به کفاشیان حمله کرد

کارلوس کی روش بعد از بازگشت از چین درباره عملکرد تیم ملی در دو بازی گذشته ، شانس صعود به دور بعدی و برخی مسائل دیگر صحبت هایی را انجام داد که در ادامه می خوانید:

 

ایران، ازبک و کره‌جنوبی مدعیان صعود هستند

 

خیلی زودتر از آنچه که فکر می کردم، متوجه شدم در این گروه تیم های ازبکستان، ایران و کره جنوبی مدعیان اصلی صعود به جام جهانی هستند. بازی بعدی ما با ازبکستان و بعد از آن با کره جنوبی بسیار اهمیت دارد. در این دو بازی باید خوب باشیم تا بتوانیم به زندگی خود در این گروه ادامه دهیم.

 

باید چین را می‌بردیم

 

بعد از بازی با چین مزه بدی در دهانمان و حس بدی در ذهنمان مانده است. ما باید 3 امتیاز را کسب می کردیم و برای این کار فرصت لازم هم داشتیم. البته زمانی می توانیم در این باره اظهارنظر کنیم که تیم های دیگر هم به چین بروند و مسابقه بدهند تا ببینیم چه عملکردی داشتیم اما فرصت پیروزی را در چین داشتیم.

 

مصدومیت بازیکنان به خاطر نداشتن اردوی پیش فصل

 

متاسفانه شاهد مصدومیت چند بازیکن خود بودیم. پژمان منتظری مصدوم شد، دژاگه هم همینطور، امیری نیز دچار مشکل شده است. چند بازیکن دیگر هم ضرب خورده اند. اینها نشان می دهد بنده کاملا درست می گفتم، وقتی درخواست اردوهای آماده سازی یش فصل را داشتم، به خاطر این موضوع بود. حالا هم مصدومیت های بازیکنان بر صحبت های قبلی من صحه می گذارد.

 

داوران بی تجربه دغدغه‌ام است

 

یکی دیگر از دغدغه های بنده عملکرد داوران جوان و بی تجربه در دوبازی گذشته است. داورانی که ثابت کرده اند مقابل بازیکنان ایران به راحتی از کارت زرد خود استفاده می‌کنند و ما چندین کارت گرفتیم. این مساله کاملا مرا به فکر برده است.

 

انتخاب عجیب بنجامین ویلیامز

 

بعد از 34 سال که در فوتبال هستم، هنوز اتفاقاتی در فوتبال می افتد که مرا به شدت و عمیقا شگفت زده می‌کند. بنجامین ویلیامز که داور بازی ما مقابل عراق در جام ملت های آسیا بود و آن اتفاقات رخ داد، با انتخاب همان سازمان برای داوری بازی ما مقابل ازبکستان انتخاب شده است. البته این داور سال گذشته برای قضاوت در لیگ قهرمانان آسیا در تهران انتخاب شده بود که حاضر نشد به ایران بیاید اما حالا در ازبکستان باید بازی ما را قضاوت کند.

 

کفاشیان چه کار می‌کند؟

 

داوری که نپذیرفته بود به ایران بیاید و این قضاوت را رد کرده بود، الان برای قضاوت بازی ما در ازبکستان پذیرفته که به آنجا بیاید. از نظر من اگر این داور با شهامت، باشخصیت و با کاراکتر بالا است باید در تمام دنیا حتی کره ماه هم بتواند قضاوت کند وگرنه ای اف سی باید پاسخگوی سوالات ما باشد. البته ما یک نائب رئیس در ای اف سی داریم که کفاشیان است اما واقعا نمی‌دانم که او چه کار می کند. احتمالا کفاشیان بتواند پاسخ هایی برای ما داشته باشد و کمک هایی به شرایط تیم ملی کند.

 

چند نفر شیشه شکستند، فوتبال ایران ضرر کرد

 

مشکل دیگر ما این است که هنوز دقیقا نمی‌دانیم کجا باید بازی مقابل سوریه را انجام دهیم. به این منظور بازی های دوستانه خود را از دست می‌دهیم؛ به خاطر اینکه هیچ کسی نمی تواند بگوید بازی ایران و سوریه کجا برگزار می‌شود. فقط یکسری سوال مطرح می کنم؛ نمی‌خواهم به کسی بی‌احترامی کنم اما چند آدم بی مسئول چند ماه قبل بدون هیچ گونه هماهنگی در سفارت عربستان رفتند و یکسری کارهای خودمختارانه را انجام دادند و چند شیشه را شکستند که البته هیچ لطمه جانی به کسی زده نشده بود. بعد از آن AFC به شدت ایران را تنبیه کرد و نگذاشت میزبان باشد و علیه ایران موضع گرفت. بازی ما مقابل سوریه را طبق آخرین اخباری که داریم می خواهند در لبنان برگزار کنند. کشوری که زمان حضور تیم ملی در آنجا قرار بود در سفارت ایران برای ضیافت شامی حضور داشته باشیم که ظهر همان روز آن سفارت را بمب گذاری کردند. واقعا جای سوال دارد که آقای کفاشیان که نایب رئیس AFC هستند برای فوتبال ایران چه کاری انجام می دهند؟

 

ما باعث شدیم کفاشیان نایب رییس شود

 

اینکه کفاشیان توانست در AFC پست بگیرد و در انتخابات رای بیاورد، قطعا زحمت و عرقی بود که از طرف بازیکنان، مربیان در فوتبال، فوتسال، فوتبال ساحلی و بخش های دیگر ریخته شده تا کفاشیان بتواند به آن پست برسد. ما بودیم که به او کمک کردیم تا این مقام را به دست بیاورد اما او الان برای ما چه کاری انجام می دهد؟

 

غیبت منتظری مشکل بزرگی است

 

متاسفانه اشکان دژاگه، پژمان منتظری و وحید امیری دچار مصدومیت شده اند. غیبت پژمان منتظری مشکل بزرگی را برای ما در دفاع وسط به وجود می‌آورد. در این پست ما احتیاج به حضور بازیکنان باتجربه درون زمین داریم و فرصت اینکه در بازی های دوستانه این تجربه را به بازیکنان جوان منتقل کنیم، نداریم. در انتها باید بگویم که باید تمرکز کامل خودمان را روی دو بازی ازبکستان و کره جنوبی داشته باشیم. فوتبال ایران باید بداند که این دو بازی برای ما حکم جام جهانی 2018 روسیه را دارد. دو بازی آینده برای ما بسیار با اهمیت است و همه اهالی فوتبال از جمله مربیان باشگاه های ایران و مسئولان باید کمک کنند. هر دو بازی ما بسیار مهم است. به ویژه بازی با ازبکستان که فقط با یک تمرین قرار است به مصاف این تیم برویم.

 

توقع حمایت صد درصدی داریم

 

ما در دوره قبل برای صعود به جام جهانی رقابت سختی با کره جنوبی و ازبکستان داشتیم و الان هم روی کاغذ این طور به نظر می‌رسد که رقابت اصلی بین همین 3 تیم است. تاکید می کنم بازی با ازبکستان بسیار مهم است. اولویت بالای فوتبال ایران در 3 هفته آینده باید همین باشد. هیچ توقعی کمتر از حمایت و تعهد صد درصد باشگاه‌ها، مربیان و بازیکنان نداریم.

 

هواپیمای چارتر برای ازبکستان اتفاق خوبی است

 

توقع ما این است که کفاشیان به عنوان نایب رییس AFC برای ما کار بیشتری انجام دهد. اگر هواپیمای چارتر برای ازبکستان رزرو شود، اتفاق خوبی است و امیدوارم محقق شود.

 

در زدن ضربات نهایی عصبی بودیم

 

گل نشدن موقعیت ها فقط مربوط به ما نیست. خیلی وقت ها در فوتبال تیم ها فرصت های زیادی به دست می آورند اما به گل نمی رسند. فکر می کنم در ضربات پایانی عصبی عمل کردیم و بهانه هم نیست اما زمین به ما کمک نکرد. این زمین خوب بود اما بسیار نرم. از اوایل بازی همه چمن ها کنده شد و کمک نکرد به شرایط. فوتبال همین است دیگر.