خرید دقیقه 90 استقلال

درست زمانی که قرار بود هیات فوتبال تهران کر‌کره‌ها را پایین بکشد و کار خود را در زمینه نقل و انتقالات روز پانزدهم شهریور به پایان برساند، استقلالی‌ها با خریدی که از اصفهان آمد خودشان را به هیات فوتبال رساندند و با لئوناردو پادوانی ثبت کردند تا شاید مشکلات خط دفاعی خود را حل کنند.

 

چند وقت پیش بود که خبر رسید استقلالی‌ها دنبال جذب پادوانی هستند اما نکته اینجا بود که این مدافع، بازیکن تیم سپاهان بود و مسئولان این باشگاه خیلی زود در قبال مذاکرات استقلالی‌ها با پادوانی عکس العمل نشان دادند و گفتند رفتار مسئولان استقلال حرفه‌ای نبوده و این بازیکن نمی‌تواند با استقلال قرارداد ببندد.

 

پادوانی دیگر قصد نداشت در اصفهان بماند و برای استقلالی‌ها پیغام فرستاد که کارش را از طریق فیفا درست کرده و فیفا رای به فسخ قراردادش داده است. با توجه به پیغام پادوانی، استقلالی‌ها در مدت تعطیلات لیگ منتظر این بازیکن ماندند و از آنجایی که شرایط استقلال در خط دفاع چندان خوب نیست چاره‌ای جز صبر نداشتند.

 

در این میان مسئولان سپاهان هم وانمود می‌کردند که اجازه نمی‌دهند پادوانی با استقلال قرارداد ببندد. در لابه‌لای این هیاهو اما یک نکته پنهان ماند و شاید کمتر کسی به آن توجه کرد. واقعیت این بود: «‌ویسی اعتقادی به پادوانی نداشت و نمی‌خواست این بازیکن را در تیم خود نگه دارد و این بازیکن هم متوجه سلیقه مربی خود شده بود و به همین دلیل پافشاری می‌کرد که قصد دارد از سپاهان جدا شود.»

 

اما چرا مسئولان سپاهان وانمود کردند که پادوانی را می‌خواهند و او نمی‌تواند به تهران بیاید؟ مساله این بود که سپاهانی‌ها قصد نداشتند تمام پول پادوانی را بدهند و می‌خواستند کار را به گونه‌ای پیش ببرند که ضرر مالی متوجه آنها نباشد و به قول قدیمی‌ها با این انتقال نه خانی آمده و نه خانی رفته باشد.

 

درست روز فسخ قرار داد و تسویه حساب پادوانی هم این مساله مشخص شد و کسر کردن مبلغ قرارداد این بازیکن توسط باشگاه سپاهان خود گواه این ادعا بود. آنهایی که از نزدیک شاهد فسخ قرارداد پادوانی بودند به این نکته اشاره می‌کنند که وقتی این بازیکن دلایل کسر قراردادش توسط سپاهانی‌ها را دید آنقدر عصبانی شد که خودکار خود را روی میز کوبید و با حالتی عصبی با سپاهانی‌ها تسویه حساب کرد.

 

ماجرای تسویه حساب پادوانی هر چه بود تمام شد و این بازیکن سریع به تهران آمد و با استقلالی‌ها قرارداد بست. صورت ماجرا نشان می‌داد که باشگاه استقلال برنده این خرید است اما اصل ماجرا این بود که پادوانی آن بازیکن آماده فصل قبل نیست که اگر اینطور بود نه ویسی حاضر به از دست دادنش می‌شد و نه اینکه باشگاه سپاهان به این راحتی‌ها از نام او می‌گذشت.

 

حالا استقلال با خرید جدیدی مواجه است که از نظر آمادگی چندان نمی‌تواند مطمئن باشد و شاید مثل بختیار رحمانی نحوه بازی‌اش ذوق‌ها را کور کند.

 

خرید طلایی استقلالی‌ها مردی است که توسط ویسی کنار گذاشته شده و آنقدرها هم که استقلالی‌ها فکر می‌کنند عصای دست منصوریان در روزهای بحرانی نخواهد بود اما در این میان یک نکته را نباید فراموش کرد، اینکه سلایق مربیان متفاوت است و شاید هم پادوانی در استقلال روزهای خوشی را سپری کند.

 

پادوانی روز گذشته شماره 90 استقلال را از کادرفنی این تیم تحویل  گرفت و چون استقلالی ها دنبال کارهای او بودند تا به بازی برسد کارت بازی اش را سازمان لیگ خیلی سریع صادر کرد و این بازیکن هیچ مشکلی برای بازی کردن ندارد. به نظر می رسد در بازی با ماشین سازی زوج خط دفاع مگویان، این بازیکن برزیلی باشد.