جواد نکونام، درباره تصمیم غیر منتظره اش مبنی بر خداحافظی از فوتبال اظهار داشت: من تصمیم خود را درباره خداحافظی از مدت ها قبل گرفته بودم و امروز به آن جامه عمل پوشاندم. گرفتن این تصمیم سخت بود.

وی ادامه داد:از اینکه بخشی از وجود خود را باید کنار بگذارم ناراحت هستم ولی زندگی ادامه دارد و از  همین امروز برنامه های خود را برای مربیگری دارم. امیدوارم مراحل موفقیت را در مربیگری طی کنم. 

هافبک پیشین تیم ملی درباره خداحافظی اش در یک موسسه خیریه بیان داشت: من خداحافظی ام در این مکان را به صورت دلی انتخاب کردم. خوشحالم چنین جایی را انتخاب کردم .

وی درباره اینکه آیا به کادر فنی تیم ملی اضافه می شود یا نه گفت:باید ببینم آیا کی روش و فدراسیون علاقه دارند که من در کادر فنی تیم ملی باشم یا خیر این مساله مربوط به  امروز نیست و مربوط به یک سال پیش است. جلسه ای هم با مهدی تاج داشتم که در آن صحبت های کلی مطرح شد.البته نمی توانم صحبت های جلسه را بگویم. 

نکونام  درباره اینکه نتوانست با پیراهن استقلال از فوتبال خداحافظی کند خاطرنشان کرد: دوست ندارم امروز درباره رفتنم از استقلال صحبت کنم. آنچه که در بیانیه نوشتم واقعیت دارد خانواده  ما همه استقلالی هستند و  دوست داریم تیم مان موفق شود و موفقیت استقلال برای من از همه چیز مهم تر است.استقلال در دو، سه سال اخیر قهرمانی را از دست داد و من امیدوارم در آینده موفق شود.