چرا پرسپولیسی ها می توانند دربی را ببرند؟

دربی هشتاد و سوم پایتخت روز جمعه در حالی برگزار می شود که بسیاری قرمزها را شانس اصلی کسب پیروزی در این بازی می دانند و البته دلایلی برای این برد دارند که دلایل آنها به شرح زیر است:

 

1.پرسپولیس صدر نشین لیگ است و تا به امروز با ارائه فوتبالی هوشمندانه به خوبی امتیازات سخت ابتدایی لیگ را جمع آوری کرده تا تیم صدرنشین جدول رده بندی شانس اصلی برد در دربی باشد. طبیعی است تیمی که در پنج دیدار ابتدایی لیگ عملکرد بهتری داشته  شانس بیشتری برای برد در دربی داشته باشد.

 

2.علیرضا بیرانوند و رکورد خارق العاده او در دیدار برابر استقلال دیگر نکته جالب توجه دربی 83 است. بیرانوند در چهار دیدار گذشته برابر آبی ها نه تنها گلی را دریافت نکرده بلکه در تمامی این دیدارها برنده از زمین خارج شده است.

 

3.شاگردان حال حاضر برانکو دربی نبازهای بزرگی هستند. هیچ یک از بازیکنان حال حاضر پرسپولیس طعم شکست در دربی را نچشیده اند و به خوبی راه بردن استقلال در دربی را بلد هستند.

 

4.پرسپولیس بازیکنان کم تجربه کمی در دربی دارد و اسکلت اصلی بازیکنان این تیم به خوبی جغرافیای یک نبرد بزرگ مانند دیدار برابر استقلال را بلد هستند. از میان ترکیب احتمالی شاگردان برانکو در این دیدار ربیع خواه و بیرانوند تنها دربی اولی های احتمالی پرسپولیس هستند تا کفه ترازو در بحث تجربه به سمت قرمزها سنگینی کند.

 

5.برانکو تا به امروز برابر استقلال عملکرد قابل توجهی از خود به جای گذاشته است. سرمربی قرمزها در سه دیدار قبلی خود برابر استقلال دو پیروزی و یک تساوی به دست آورده و مرد شکست ناپذیر دربی محسوب می شود.

 

6. پرسپولیس از دربی های شهریور ماه خاطرات خوشی دارد و پیروزی 6 بر صفر تاریخی قرمزها در این ماه برای پرسپولیس به دست آمده تا بعد از مشخص شدن قرعه لیگ شانزدهم قرمزها دیدار با استقلال در هفته ششم را یک خوش شانسی تلقی کنند.

 

7. پرسپولیس به لحاظ روحی شرایط روحی مناسبی دارد. قرمزها در لیگ شانزدهم شکستی نخوردند و بر خلاف رقیب خود فشار کمتری را برای کسب پیروزی احساس می کنند تا با خیالی آسوده پا به این بازی بگذارند.

 

8. پرسپولیس از دربی های بعد از دیدار با نمایندگان تبریز خاطرات خوشی دارد. قرمزها در لیگ چهاردهم که موفق به دبل استقلال شدند، در هفته ماقبل دربی با گسترش فولاد تبریز دیدار داشتند و امسال نیز قبل از دربی با تراکتورسازی دیدار کردند تا در انتظار تکرار تاریخ باشند.

 

8+1.محسن مسلمان، علی علیپور، مهدی طارمی، امید عالیشاه و رامین رضاییان با پیراهن پرسپولیس در دربی موفق به گلزنی شدند و پرسپولیس از این حیث وضعیت بسیار خوبی نسبت به رقیب خود دارد.

 

8+2.  طارمی تولد فوتبالی خود را مدیون دربی است. او در دربی هفتاد و نه به عنوان یار جانشین وارد میدان شد و توانست با ارائه ای نمایشی درخشان جریان بازی را عوض کند تا پرسپولیس برنده این دربی باشد. مهاجم قرمزها بعد از آن در سه دربی بعدی نیز برای پرسپولیس به میدان رفت و دو پیروزی و یک تساوی در کنار دو گل و یک پاس گل خود ثبت کرد تا مهره ی مهم پرسپولیس در دربی باشد.

 

8+3. برانکو روی نیمکت دستیارانی دارد که تا به امروز به خوبی ارزشهای خود را نشان داده اند. سرتن چوک که در فوتبال کرواسی سابقه درخشانی دارد، به خوبی در روند نتیجه گیری پرسپولیس تاثیر مثبت داشته است. همچنین برانکو دستیاری مانند کریم باقری روی نیمکت دارد که به عنوان بازیکن تجربه ی درخشانی در دربی دارد و حالا به عنوان دستیار دوم برانکو نقش انکار ناپذیری در درخشش پرسپولیس دارد.