شروع بهتر مورینیو در من‌یونایتد نسبت به فرگوسن، مویس و فن‌خال

منچستریونایتد با وجود روی کار آمدن ژوزه مورینیو همچنان به ثبات لازم نرسیده و روزهای بدی را سپری می‌کند، به طوری که شب گذشته (یکشنبه) سومین شکست خود در رقابت‌های مختلف را در هشت روز متحمل شد. شیاطین سرخ بعدازظهر روز گذشته در هفته پنجم لیگ برتر با نتیجه 3 بر یک مغلوب میزبان خود، واتفورد شدند تا پس از 30 سال اولین باخت‌شان را مقابل زردپوشان واتفورد تجربه کنند.

تیم تحت‌هدایت ژوزه مورینیو پس از شکست 2 بر یک برابر منچسترسیتی در لیگ برتر و باخت یک بر صفر برابر فاینورد در لیگ اروپا، سومین شکست متوالی‌اش را در رقابت‌های مختلف تجربه کرد تا آقای خاص برای اولین بار در 14 سال گذشته در سه بازی متوالی، تیم تحت‌هدایتش شکست بخورد. آخرین باری که او متحمل سه شکست متوالی شد، به فوریه 2002 برمی‌گشت که هدایت پورتو را برعهده داشت و دو شکست مقابل رئال‌مادرید و یک باخت برابر بیرامار را تجربه کرده بود.

حتی با وجود عملکرد ناامیدکننده منچستریونایتد در دو بازی اخیرش در لیگ برتر، مورینیو همچنان شروع بهتری نسبت به سه مربی قبلی این تیم داشته است. سرالکس فرگوسن، سرمربی اسطوره‌ای شیاطین سرخ در اولین فصلی که هدایت این تیم را بر عهده گرفت، در پنج بازی اول در لیگ برتر یک برد، دو شکست و دو تساوی (5 امتیاز) کسب کرد. دیوید مویس هم که پس از اعلام بازنشستگی سرالکس فرگوسن در سال 2013 به عنوان سرمربی جدید شیاطین سرخ منصوب شد در پنج بازی اولش با این تیم 7 امتیاز کسب کرد و رکورد دو پیروزی، یک تساوی و دو شکست را بر جای گذاشت.

با روی کار آمدن لوئیز فن‌خال در سال 2014 منچستریونایتد در پنج بازی اولش در لیگ برتر با این مربی هلندی صاحب یک برد، دو تساوی و دو شکست شد و این یعنی پنج امتیاز. آقای خاص اما در پنج بازی ابتدایی‌اش در لیگ برتر با من‌یونایتد صاحب سه پیروزی و دو شکست شده و با 9 امتیاز آمار بهتری نسبت به این سه مربی دارد.

تیم تحت‌هدایت مورینیو در حال حاضر با 9 امتیاز در رده هفتم جدول رده‌بندی لیگ برتر است و با منچسترسیتی صدرنشین 6 امتیاز اختلاف دارد.