ضعیف‌کشی تیم منصوریان

سه برد پیاپی مقابل ذوب آهن، سیاه جامگان و سایپا استقلال را تا رده پنجم بالا برده و آن‌ها جدی‌تر از همیشه به سهمیه آسیایی و مدعیان قهرمانی نزدیک شده‌اند. منتقدان منصوریان، اعتقاد دارند تیم او در این هفته‌ها فقط تیم‌های ضعیف را برده و با شروع دوباره بازی‌هایش با تیم‌های بالای جدولی، مقابل آن‌ها امتیاز از دست خواهد داد.

سه تیمی که استقلال در این فصل شکست داده ذوب آهن، سیاه جامگان و سایپا بوده‌اند. در جدول لیگ، ذوبی‌ها در حال حاضر یازدهم هستند، سیاه جامگان در رده سیزدهم قرار گرفته و سایپا هم در جایگاه چهاردهم قرار دارد. هر سه برد استقلال، مقابل تیم‌هایی بوده که رتبه‌های دو رقمی در جدول دارند و آن‌ها هیچکدام از تیم‌های بالای جدول را نبرده‌اند. نتایج استقلال مقابل تیم‌های نیمه بالای جدول باخت به صنعت نفت و استقلال خوزستان و تساوی با پرسپولیس، نفت تهران و پیکان بود.

در 6 هفته باقی مانده نیم فصل اول، استقلال باید با تراکتورسازی و سپاهان از تیم‌های بالای جدول بازی کند و روبروی فولاد رده نهمی قرار بگیرد. در بین تیم‌هایی که رده‌های دو رقمی در جدول لیگ دارند هم بازی‌های استقلال با گسترش فولاد، صبا و پدیده باقی مانده است. بازی با 4 تیم نیمه پایین و فقط 2 تیم نیمه بالای جدول، مسیر خوبی برای استقلال است اما آن‌ها برای رسیدن به رده‌های بالاتر، باید بتوانند از رقبای مستقیم‌شان هم امتیاز بگیرند.

نتایج استقلال تیم‌های نیمه بالای جدول

5 بازی / بدون برد / 3 مساوی / 2 باخت / 3 امتیاز

نتایج استقلال تیم‌های نیمه پایین جدول

4 بازی / 3 برد / 1 مساوی / بدون باخت / 10 امتیاز