تغییر پست برزای توسط منصوریان

دو سال پیش بهنام برزای که به عنوان مهاجم به استقلال آمد شاید فکرش را هم نمی کرد که روزی در دفاع راست به بازی گرفته شود.

 

برزای را همه به عنوان یک مهاجم کناری می شناسند. فصل گذشته در حالی که پرویز مظلومی زیاد از برزای استفاده نمی کرد او با پیشنهادی از یکی از تیم های لالیگایی مواجه شد اما مظلومی اجازه جدایی به او نداد. بعد از این ماجرا بازهم برزای به مهره ای قابل اعتماد برای مظلومی تبدیل نشد و زیاد به او فرصت بازی نرسید.

 

امسال هم شرایط خیلی برای برزای فرق نکرد. علیرضا منصوریان زیاد به او در پست اصلی اش بازی نداد تا اینکه بازی با مس در جام حذفی فرا رسید.

 

30 دقیقه وقت های اضافه فرصتی بود برای برزای تا به صلاح دید منصوریان در حالی که خسرو حیدری و وریا غفوری غایبین استقلال بودند به عنوان دفاع راست به کار گرفته شود تا علاوه بر وظایف نفوذی و هجومی وظایف دفاعی نیز داشته باشد.

 

عملکرد خوب برزای باعث شده تا منصوریان به این فکر بیفتد با توجه به غیبت های احتمالی خسرو و وریا دفاع راست تیمش را به برزای بسپارد. شاید با این وضعیت دیگر برزای نتواند در خط حمله استقلال به میدان برود.

 

اما شباهت جالب برزای به مهدی مهدوی کیا آنجاست که مهدوی کیا هم در ابتدای فوتبالش یک مهاجم بود که در ادامه به یک بال راست بدل شد و با نظر محمد مایلی کهن در تیم ملی در پست دفاع راست مورد استفاده قرار گرفت.

 

حال باید دید برزای که چنین شباهتی به موشک فوتبال ایران دارد از لحاظ کیفی هم می تواند خود را به سطح او برساند؟