نکاتی از لیست جدید کی‌روش

کارلوس کی روش روز یکشنبه اسامی ۲۳ بازیکن را برای اردوی پیش از بازی تیم ملی مقابل سوریه اعلام کرد که این فهرست نسبت به اردوهای قبلی نکات قابل توجهی داشت.

۱۲ بازیکن از لیست ۲۳ نفره را بازیکنان لیگ تشکیل می دهند و پرسپولیس به رغم خط خوردن دروازه بانش علیرضا بیرانوند به دلیل مصدومیت، ۷ نماینده در ترکیب تیم ملی دارد.

 تعداد ملی پوشان تمام تیم های لیگ برتر به جز پرسپولیس تنها به ۵ نفر محدود شده. این پنج نفر نمایندگان تیم های استقلال، تراکتورسازی، استقلال خوزستان، ذوب آهن و سایپا هستند که هرکدام تنها یک ملی پوش دارند.

شاید برای اولین بار در سال های گذشته است که استقلال فقط یک ملی پوش دارد. پرسپولیس هم طی سال های گذشته در یک مقطع زمانی فقط یک ملی پوش داشت و آن بازیکن هم محمدرضا خانزاده بود که جایی در ترکیب اصلی تیم ملی نداشت. در مقطع دیگری هم یحیی گل محمدی تنها ملی پوش پرسپولیس بود.

دیگر بازیکنان دعوت شده به تیم ملی را لژیونرها تشکیل می دهند که شامل ۱۱ بازیکن است؛ سه نفر عضو لیگ های عربی بوده و سایر نفرات در لیگ های اروپایی بازی می کنند.

نکته جالب خط خوردن آندرانیک تیموریان کاپیتان تیم ملی است و کارلوس کی روش کمال کامیابی نیا را به او ترجیح داده است.

خط خوردن علیرضا حقیقی دروازه‌بان ثابت تیم ملی در سال های گذشته نکته جالب دیگری است و کارلوس کی روش دیگر تمایل نداشت انتقادات به خاطر دعوت از یک بازیکن بدون تیم را تحمل کند. این برای اولین بار پس از مدت هاست که حقیقی از تیم ملی کنار می رود.

دعوت شدن سوشا مکانی و کمال کامیابی نیا به تیم ملی و مصادف شدن این اتفاق با خط خوردن علیرضا حقیقی و آندرانیک تیموریان نشان می دهد که کی روش قبل از اردو به این موضوع فکر کرده که از مکانی و کامیابی نیا در فهرست نهایی استفاده کند.

سردار آزمون هم به دلیل محرومیت در بازی با سوریه خط خورده و پس از مدت ها در فهرست تیم ملی غایب است.

حسین ماهینی که در گذشته از جمله بازیکنان ثابت تیم کی روش بود، به دلیل سرباز شدن و مشکل خروجی، فصل گذشته از حضور در تیم ملی محروم شده بود و درپی درخشش در پرسپولیس به تیم ملی دعوت شده و در فهرست نهایی هم قرار گرفت.

 علی کریمی هافبک دیناموزاگرب با وجود دور بودن از ترکیب اصلی این تیم کروات به تیم ملی دعوت شده و در فهرست نهایی قرار گرفته است.

تیم ملی امروز ساعت ۱۵ یک جلسه تمرین برگزار می کند و پس از آن به مالزی سفر می کند تا در بازی حساس مقابل سوریه قرار بگیرد.