پیش بینی برانکو از گروه پرسپولیس

با قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا حریفان تیم‌های ایرانی حاضر در این دوره از رقابت‌ها هم مشخص شدند و پرسپولیس هم بعد از یک سال غیبت در این مسابقات، حریفان خود را شناخت و باید با تیم‌های الهلال عربستان و الریان قطر به علاوه تیمی که بتواند از مرحله پلی‌آف به این گروه اضافه شود رقابت کند.

* قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا هم برگزار شد و پرسپولیس همگروه‌های خود را شناخت. درباره این گروه چه صحبتی دارید؟

واقعا گروه سخت و فشرده‌ای نصیب ما شد. این البته باعث نمی‌شود که در اهداف ما خللی به وجود بیاید چون هدف ما مشخص است و برای رسیدن به آن تلاش می‌کنیم. همه هدف ما در این مرحله صعود از این گروه و رسیدن به مرحله حذفی است و بازیکنانم متوجه کار سختی که در پیش داریم هستند. در گروه ما تیمی مثل الهلال حضور دارد که نیازی به تعریف من ندارد. این تیم از قدرتمندترین تیم‌های آسیایی است که بارها در عربستان قهرمان شده و الان هم صدرنشین این کشور است.

* الریان قطر را چطور تیمی ارزیابی می‌کنید؟

الریان مدافع عنوان قهرمانی در کشور قطر است. ما بازی واقعا سختی برابر آنها خواهیم داشت چرا که این تیم هم تیم خوبی است و هم از بازیکنان خوبی هم بهره می‌برد. چیزی که ما می‌دانیم این است که مقابل الریان قطر کار ساده‌ای نخواهیم داشت و این موضوع را همه پرسپولیسی‌ها هم می‌دانند. از طرف دیگر به احتمال زیاد الوحده امارات از پلی‌آف صعود می‌کند و به این گروه می‌آید که تیم سابق خود من بوده و آنها هم حریف قدرتمندی برای ما محسوب خواهند شد. نباید فکر کنیم چون در پلی‌آف هستند کار ما ساده است.

 * اصلی‌ترین حریف پرسپولیس را در این گروه کدام تیم می‌دانید؟

به اعتقاد من و به گواه آمار می‌توانم از حالا بگویم که قدرتمندترین و اصلی‌ترین حریف ما در گروه D الهلال عربستان است که پرسپولیس در همه این سال‌ها بارها با این تیم بازی کرده است.

* شما از اهداف پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا صحبت می‌کنید. این اهداف شامل چه مواردی است؟

ما علاوه بر اینکه باید در لیگ برتر روندمان را حفظ کنیم بلکه باید در لیگ قهرمانان آسیا هم با شرایط خوبی کار را ادامه دهیم تا بتوانیم از این گروه به مرحله بعد صعود کنیم. این اولین هدف ما در این رقابت‌هاست. باید به مرحله حذفی برسیم تا بتوانیم خودمان را برای صعود به مراحل بالاتر آماده کنیم.

 * الهلال عربستان را چطور تیمی ارزیابی می‌کنید؟

جواب این سوال خیلی مشخص و واضح است. من به شما می‌گویم که الهلال یکی از قدرتمندترین تیم‌های حال حاضر در فوتبال آسیاست و در لیگ عربستان هم قاطعانه این تیم صدرنشین است. الهلال با قدرت قهرمان عربستان شده و به اعتقاد من از باثبات‌ترین تیم‌های آسیایی هستند. پیش‌بینی من از حالا این است که ما و الهلال از این گروه صعود خواهیم کرد.

 * صحبت از الوحده کردید و اینکه این تیم احتمالا از مرحله پلی‌آف به گروه شما صعود خواهد کرد.

باید بگویم که الهلال تیم آینده‌دار و جوانی است که یک مربی خوب و کار بلد را بالای سر خود می‌بیند. در این تیم یک گلزن آرژانتینی حضور دارد که ۳ سال در لیگ عربستان گلزن برتر شده و همراه تیمش قهرمانی کسب کرده است.خود من در الاتفاق عربستان او را تمرین می‌دادم و کاملا با خصوصیاتش آشنا هستم. همچنین در این تیم اسماعیل مطر بازی می‌کند که به اعتقاد کارشناسان، بزرگترین بازیکن تاریخ امارات است. در این تیم همچنین بازیکنان جوان و خوب دیگری هم هستند و به همین دلیل است که شانس این تیم را برای صعود به مرحله مقدماتی بالا می‌دانم. به نظرم ما مقابل این تیم هم کار مشکلی خواهیم داشت و نباید فکر کنیم که بازی آسانی وجود دارد چرا که امروز در فوتبال دنیا دیگر بازی راحت و آسان وجود ندارد و همه تیم‌ها برای کسب موفقیت پا به زمین مسابقه می‌گذارند.

* در این بین موضوع مهمی وجود دارد و آن اینکه پرسپولیس باید از حضور تماشاگرانش در بازی با الهلال محروم باشد چرا که بازی رفت و برگشت در کشور ثالث انجام می‌شود. این دوری از تماشاگران برای تیم شما چقدر کار را سخت می‌کند؟

به نظر من نبود هواداران‌مان در بازی با الهلال برای ما ناتوانی زیادی به وجود خواهد آورد چرا که آنها همیشه در بازی‌هایی که انجام می‌دهیم بال‌های ما هستند و در صورت غیبت آنها بال ما برای پرواز بسته می‌شود. حتما یادتان هست که ما الهلال را در ورزشگاه آزادی با نتیجه یک بر صفر شکست دادیم. آن پیروزی با بال‌های هواداران ما به دست آمد. آن‌ها با بال‌های خود توپ را حمل کردند تا آن توپ تبدیل به گل شود. آن شب آنقدر هوادار پرسپولیس به استادیوم آمده بود که خیلی‌ها ایستاده بازی را تماشا می‌کردند. در این شرایط باید بگویم که بازی بدون حضور هواداران برای ما سخت خواهد بود.

 * مدتی است که صحبت از مشکلات مالی باشگاه پرسپولیس شنیده می‌شود. این موضوع کار را برای شما سخت نمی‌کند؟

این سوالی نیست که من بخواهم به آن پاسخ دهم. من اطلاعی در این خصوص ندارم و باید از مدیریت باشگاه این موارد را پیگیری کنید.

* تیم ملی قرار است که در دی ماه به اردوی آماده‌ سازی برود و این اتفاق شاید روند تیمی پرسپولیس را دچار چالش کند. نگران چنین موضوعی نیستید؟

به من اعلام شده که اردوی تیم ملی در دبی منحل شده و این موضوع هم گویا از طرف فدراسیون فوتبال بوده است. حالا که این اردو لغو شده درباره آن صحبتی ندارم.

* کریستیانو رونالدو برای چهارمین بار موفق شد توپ طلای جهان را از آن خود کند. به نظر شما این انتخاب عادلانه بود یا حق بازیکن دیگری بود که به این عنوان دست پیدا کند؟

باید بگویم که از نظر من رونالدو سزاوارانه به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شده است. او با پرتغال و رئال مادرید قهرمان اروپا شده است و بیش از ۵۰ گل هم به ثمر رسانده و به نظر من در انتخاب رونالدو نباید هیچ شک و تردیدی داشت.

* رئال مادرید تیم مورد علاقه شما در مرحله بعدی لیگ قهرمانان اروپا باید به مصاف ناپولی برود. چقدر شانس صعود برای این تیم قائل هستید؟

باید واقع‌بین بود. رئال مادرید نه تنها در این بازی بلکه در همه بازی‌ها شانس اول است اما ناپولی را نباید دست کم گرفت چون این تیم آرام آرام در حال بالا آمدن و طی کردن روند صعودی است. با این همه انتخاب من برای این بازی برد رئال مادرید و صعود به مرحله بعدی این رقابت‌هاست.