پیکان در صدر ماند/ سایپا به سختی هاوش را شکست داد

 هفته چهاردهم مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های مردان ایران جام «شهدای منا» امروز با شش دیدار در شهرهای اراک، اردکان، آمل، تبریز و تهران (دو مسابقه) پیگیری شد.

در نخستین دیدار این هفته و در خانه والیبال تهران تیم های سایپا و هاوش گنبد که به ترتیب در رتبه های چهارم و دوازدهم قرار دارند، از ساعت 15 به مصاف یکدیگر رفتند.

نارنجی پوشان سایپا در این دیدار سنگین و نزدیک سه بر دو به پیروزی رسیدند تا هشتمین برد خود را کسب کرده باشند و 24 امتیازی شوند.

هاوش در ست های اول و سوم با امتیازهای 25 بر 23 و 25 بر 20 به پیروزی رسید اما در ست های دوم، چهارم و پنجم با امتیازهای 25 بر 18، 25 بر 18 و 16 بر 14 مغلوب این تیم شد تا با همان سه برد قبلی، 10 امتیازی شود و به صورت موقت یک پله صعود در انتهای جدول داشته باشد.

مجید محسنی، اسماعیل رزقی و محمد حسین شفقی به ترتیب به عنوان داور اول، دوم و ناظر، قضاوت و نظارت بر این مسابقه را بر عهده داشتند که 132 دقیقه طول کشید و 500 تماشاگر در خانه والیبال تهران داشت.

مسعود آرمات سرمربی سایپا و میکائیل تاجر از تیم گنبد در این مسابقه کارت زرد دریافت کردند.

همچنین تیم والیبال پیکان تهران که صدرنشین لیگ برتر والیبال است، در سالن آیت الله خاتمی اردکان به مصاف خاتم این شهر رفت و سه بر صفر حریف خود را از پیش رو برداشت.

شاگردان پیمان اکبری سرمربی تیم پیکان در این مسابقه در سه ست متوالی و با امتیازهای 25 بر 18، 25 بر 17 و 25 بر 16 به پیروزی رسیدند تا با 12 برد و 34 امتیاز همچنان در صدر جدول این رقابت ها بمانند.

خاتم اردکان نیز با پذیرش این شکست هشتمین ناکامی خود را تجربه کرد و با 20 امتیاز در رتبه ششم جدول باقی ماند.

حمید راهجردیان و مرتضی علایی داوران اول و دوم این مسابقه بودند و محمد حسن خوشدل نیز نظارت بر این دیدار را عهده دار بود. این مسابقه دو هزار و 500 تماشاگر داشت و 76 دقیقه نیز طول کشید.

قبل از شروع این مسابقه هواداران خاتم اردکان هدیه ای به رسم یادبود به سعید معروف و علیرضا بهبودی کاپیتان های دو تیم دادند. همچنین یک لوح یادبود برای سرپرست تیم پیکان و لوح تقدیر به ناظر فدراسیون والیبال اهدا شد.

ترکیب دو تیم خاتم اردکان و پیکان در این مسابقه به قرار زیر بود:

خاتم اردکان: بهمن جهاندیده، محمد رضی پور، محمدرضا سلیمانی، مسعود عزیزی، علیرضا بهبودی، لیبرو: علی اصغر میرحسینی

پیکان تهران: سعید معروف، امیر غفور، فرهاد نظری افشار، جواد معنوی نژاد، مسعود غلامی، محمد فلاح، لیبرو: مهدی مرندی

در سومین مسابقه این هفته تیم شهرداری تبریز در سه ست متوالی و با امتیازهای 25 بر 19، 25 بر 21 و 25 بر 23 صالحین ورامین را شکست داد و با پنج برد و 17 امتیاز در همان رتبه نهمی باقی ماند.

صالحین ورامین نیز هشتمین شکست خود را تجربه کرد اما به دلیل یک برد بیشتر نسبت به شهرداری تبریز با 17 امتیاز در رتبه هشتم باقی ماند.

این دیدار 93 دقیقه طول کشید و یک هزار و 200 تماشاگر در سالن شهید اقدمی تبریز شاهد آن بودند. کیوان عابدزاده به عنوان داور اول و محمد عشقدوست به عنوان داور دوم قضاوت این مسابقه را بر عهده داشتند و حسین پورکاشیان نیز ناظر این دیدار بود.

ترکیب تیم صالحین در ابتدای این مسابقه شامل حمزه زرینی، بهزاد حیدرشاهی، حسام بخششی، علی اکبر رنگ پور، مجتبی قلیزاده، محمد محمدکاظم و حسن شیرکوند(لیبرو) بود.

تیم شهرداری تبریز نیز در ابتدای این مسابقه با ترکیب امیرحسینی، علیرضا مباشری، معین رحیمی، وحید والی، بهرام فرید و محمدرضا موذن(لیبرو) به میدان آمد.