ابهام در انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال

قاسم کیانی با اشاره به نشست روز گذشته فدراسیون بسکتبال که منجر به انتخاب مهران حاتمی به عنوان سرمربی تیم ملی شد، تصریح کرد: در این نشست با رای تمام اعضای حاضر، حاتمی به خاطر داشتن صلاحیت های لازم به عنوان سرمربی تیم ملی برای مسابقات غرب آسیا انتخاب شد.

وی در این رابطه ادامه داد: حاتمی سابقه مربیگری در تیم ملی را دارد و با مربیان زیادی در کادر فنی این تیم کار کرده است. او تجربه حضور در المپیک و مسابقات جهانی به عنوان مربی را هم دارد و بر همین اساس بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی بود ضمن اینکه سابقه فعالیت های وی در عرصه باشگاهی هم قابل توجه است. کما اینکه قهرمانی با پتروشیمی را هم در کارنامه دارد و از این حیث آشنایی لازم با بازیکنان را دارد. در هر صورت حاتمی جزو مربیان حائز شرایط بود و وقتی پیشنهاد فدراسیون را دریافت کرد خیلی سریع با آن موافقت کرد.

سخنگوی فدراسیون بسکتبال با بیان اینکه رقابت های لیگ برتر طی امروز و پنجشنبه پیگیری می شود و بعد از آن این مسابقات برای مدت دو هفته تعطیل خواهد شد، خاطرنشان کرد: اردوی تیم ملی بسکتبال برای مسابقات غرب آسیا از روز شنبه آغاز می شود و از همین روز مهران حاتمی به طور رسمی کارش را به عنوان سرمربی تیم ملی آغاز می کند. تیم ملی هشتم یا نهم بهمن ماه عازم اردن می شود تا در مسابقات شرکت کند و تا آن زمان اردوی این تیم در تهران زیر نظر حاتمی ادامه خواهد داشت.

کیانی در پاسخ به این پرسش که چه بازیکنانی ترکیب اردونشینان تیم ملی را تشکیل خواهند داد، گفت: انتخاب نفرات دعوت شده به تیم ملی بر عهده خود مهران حاتمی است اما آنچه مسلم است ترکیبی از بازیکنان جوان و بزرگسال در مسابقات غرب آسیا شرکت خواهند کرد.

وی همچنین در مورد تعداد نفرات حاضر در اردوی تیم ملی گفت: به گفته مهران حاتمی، وی طی امروز و پنجشنبه رقابت های لیگ را بررسی می کند و بر اساس آن نفرات را برای حضور در اردو مشخص و معرفی خواهد کرد. فکر می کنم بعد از اتمام دیدارهای پنجشنبه اردونشینان معرفی شوند اما قطعا تعداد آنها زیاد و در حد ۲۵، ۳۰ نفر نیست. در کل تیم ملی یک هفته در تهران تمرین دارد به همین دلیل بعید است نفرات زیادی به اردو دعوت شوند.

سخنگوی فدراسیون بسکتبال در ادامه با بیان اینکه کمک های مهران حاتمی در کادر فنی تیم ملی نیز با نظر خود وی معرفی خواهند شد در مورد اینکه ممکن است مهران شاهین طبع در مقاطع دیگر با تیم ملی همکاری داشته باشد یا خیر، توضیح داد و گفت:  بعد از رفتن باورمن بهترین گزینه برای تیم ملی مهران شاهین طبع بود. وی به خاطر مسئولیت سنگینش در پتروشیمی و اینکه این تیم مسابقات باشگاهی غرب آسیا را هم علاوه بر لیگ برتر در پیش دارد از پذیرش مسئولیت سرمربیگری در این مقطع زمانی انصراف داد اما تاکید داشت که بعد از مسابقات هر کمکی که لازم باشد انجام خواهد داد بنابراین فکر نمی کنم برخی از اظهارنظرهایی که در رابطه با تصمیم شاهین طبع مطرح شد، درست باشد. تصمیم وی به معنای امتناع نیست و چه بسا او در مقاطع دیگر در کادر فنی حضور داشته باشد.

قاسم کیانی در پایان با تاکید بر اینکه مهران حاتمی برای مسابقات غرب آسیا سرمربی تیم ملی بسکتبال است گفت: مسئولین فدراسیون طی نشست های برگزار شده به این جمع بندی رسیده اند که مربی خارجی سطح بالا و حتی بهتر از باورمن برای تیم ملی استخدام شود، چشم انداز تیم ملی بسکتبال حداقل ۴ سال است و این چشم انداز نباید به خاطر اقدام زشت و غیراخلاقی باورمن به مشکل بربخورد. قطعا در اولین فرصت بررسی گزینه های لازم آغاز می شود تا گزینه خارجی در سطح بالا عهده دار هدایت تیم ملی بسکتبال شود.