کی روش سروش را به پرسپولیس فرستاد؟

چه کسی به سروش رفیعی مشورت داد تا به پرسپولیس برود؟ بی‌شک کارلوس کی‌روش. سرمربی تیم ملی،  فارغ از تمام این بحث و جدل‌ها به کار فنی برانکو اعتقاد دارد و او را بهترین مربی لیگ برتر می‌داند. او به همین دلیل وقتی با سوال سروش مبنی بر انتخاب تیم جدید مواجه شد، بدون مکث پاسخ داد: «پرسپولیس»
بازیکنان تیم ملی عادت دارند برای تصمیم‌های سرنوشت ساز خود با کی‌روش مشورت کنند و از تجربیات او بهره ببرند. نمونه‌اش سعید عزت‌اللهی که از مشورت با کی‌روش صحبت می‌کند و اینکه نظر او را قطعا برای انتخاب تیم جدید مد نظر قرار می‌دهد. سروش هم از این قاعده مستثنی نبود. او از کی‌روش مشاوره خواست و در نهایت به پرسپولیس رفت، نه استقلال و نه تراکتورسازی.
کی‌روش برای مشاوره خود دلایلی هم دارد. او در گفت و گو با سروش، تاکید کرده باید به تیمی برود که خوب تمرین کند، آماده باشد و در بهترین شرایط وارد اردوی تیم ملی شود. این مساله در نهایت به سود تیم ملی نیز خواهد بود.
کی‌روش در میان همه مربیان لیگ برتری به کار برانکو اطمینان دارد و می‌داند او بهترین تمرینات را برای بازیکنان در نظر می‌گیرد و آنها را در بهترین شرایط بدنی و فنی قرار می‌دهد. شاید به همین دلیل هم هست که کی‌روش وقتی اسامی بازیکنان تیم ملی را اعلام می‌کند، بیشترین سهمیه را به پرسپولیس اختصاص می‌دهد.
کی‌روش و برانکو شاید در رسانه‌ها با یکدیگر اختلاف داشته باشند اما همدیگر را قبول دارند و می‌دانند از چه توانایی‌های فنی و تاکتیکی برخوردارند. راستی یک سوال: چرا کی‌روش از سروش نخواست به استقلال برود که منصوریان را به‌عنوان دوست صمیمی او در اختیار دارد؟ پاسخ مشخص است، چون هیچ یک از مربیان لیگ برتری را در قواره برانکو نمی‌بیند و به همین دلیل او را به‌عنوان مردی برگزیده که می‌تواند سروش را در بهترین شکل ممکن در اختیار تیم ملی بگذارد.