کریمی: در کار دفاعی عالی بودیم

فیروز کریمی بعد از بازی صنعت نفت آبادان مقابل سپاهان اظهار داشت: به نظر من امروز حالت رعایت اصل دفاع از طرف تیم ما به خوبی انجام گرفت.

وی افزود: صنعت نفت همواره در گلزنی هنر خاصی داشته و همیشه جزو تیم‌هایی بوده که در حد حمله خود تنوع خاصی دارد اما یک مشکل اساسی که داشتیم دریافت گل بود و از وقتی من آمدم سعی کردم روی این نقطه ضعف کار کنم.

سرمربی تیم صنعت نفت در ادامه با اشاره به اینکه از عملکرد خط دفاعی خود رضایت دارد، تصریح کرد: امروز با اضافه شدن نورمحمدی شکل اصلی خط دفاع خودمان را رعایت کردیم. ممکن است این نوع فوتبال جذاب نباشد اما در بسیاری از مواقع گره‌گشا است. اگر ما همین روند را ادامه دهیم خیلی از جاها می‌توانیم موفق باشیم. به نظرم هر دو تیم از لحاظ بازی سبک خاصی داشتند. سپاهان تیم بزرگی است و هیچ‌چیز از ارزش‌های آن کم نمی‌شود. اگر بحث نتیجه پیش بیاید باید بگویم ما در هفته‌های گذشته بازیکنانمان را در اختیار نداشتیم اما در این بازی با وجود تمام بازیکنانمان قبول می‌کنیم که توپ و میدان در اختیار سپاهان بود و اگر عقب‌نشینی هم انجام داده باشیم به دلیل فشار تیم حریف بود. در کل این امتیاز برای ما بسیار مفید است و به هر دو تیم خسته نباشید می‌گویم.

وی در خصوص سیستم دفاعی تیم صنعت نفت آبادان خاطرنشان کرد: همانطور که گفتم امروز روی مسائل دفاعی متمرکز شده بودیم. نحوه چینش ما نشان می‌دهد که روی خط دفاع خود کار کرده بودیم اما این را هم باید بگوییم که صددرصد انتظار داشتیم روی تک موقعیت‌هایی که به دست می‌آوریم دروازه حریف را باز کنیم. نیمه اول پا‌به‌پای سپاهان پیش می‌رفتیم اما هر چقدر از زمان بازی گذشت به خاطر فشار حریف مجبور به عقب‌نشینی شدیم. هدف ما یک امتیاز بود ولی نیم‌نگاهی به گل زدن و برنده شدن داشتیم.

کریمی در خصوص آیا از عملکرد دروازه‌بان جدید تیم خود رضایت دارد یا خیر، گفت: سنگربان ما عملکرد خوبی داشت. مربی دروازه‌بانان و کادر فنی و حتی بازیکنان هم از او راضی هستند. در طول هفته گذشته با توجه به شرایط سپاهان در تمرینات کار کردیم و توفیقی که در این دیدار به دست آوردیم نتیجه تلاش یک هفته‌ای بود.

سرمربی صنعت نفت در پاسخ به این پرسش که آیا از عملکرد داور رضایت دارد گفت: به نظرم داوری خوب بود به غیر از صحنه‌ای که بازیکن آنها با آرنج به دروازه‌بان ما زد و کمک داور هم حق را به ما داد اتفاق دیگری نیفتاد. چون من آن صحنه را دیدم حرف می‌زنم و به نظرم به جز آن صحنه اتفاق خاص دیگری نیفتاد.

کریمی درباره ناهنجاری‌هایی که در ورزشگاه صنعت نفت آبادان رخ می‌دهد و اختلافات هواداران این تیم با باشگاه و برخی از بازیکنان تصریح کرد: هیچ ناهنجاری در تیم و سکوها نداریم. اگر نگوییم هواداران ما پرشورترین هوادار هستند باید بگوییم یکی از پرشورترین‌ها هستیم. یکسری مسائل خانوادگی است که همه ما از کادر فنی تا طرفداران باید نشست داشته باشیم و آن را حل کنیم. ممکن است این اختلافات در هر خانواده‌ای باشد اما ما بهترین هواداران را داریم و امیدواریم در بازی‌های آینده آنها حامی تیم باشند. در نیم‌فصل دوم بازی‌ها حساس و امتیاز گرفتن نیز سخت‌تر می‌شود. به نظرم تا الان خوب بودیم و امیدوارم همین روند را ادامه دهیم.

وی درباره ورزشگاه تازه تأسیس نقش جهان اصفهان گفت: به نظرم چمن ورزشگاه کمی لیز بود و کنده می‌شد اما این ورزشگاه یکی از زیباترین استادیوم‌های آسیا بلکه جهان است. خدا کند شاهد استادیوم‌های اینچنینی بیشتری باشیم. فقط عیب‌هایی که گفتم باید برطرف شود.