مدافع اوکراینی پاسخ اعتماد برانکو را داد

الکس پلی یانسکی، مدافع اوکراینی پرسپولیس که روز گذشته در بازی مقابل صبا، به دلیل محرومیت سیدجلال حسینی، برای نخستین بار در ترکیب اصلی پرسپولیس قرار گرفته بود، عملکرد خوبی داشت و باعث غافلگیری هواداران پرسپولیس شد.

در چند روز گذشته و تا قبل از بازی با صبا، یکی از بزرگترین نگرانی‌های هواداران پرسپولیس، محرومیت سیدجلال حسینی و نبود مدافعی مطمئن در میان بازیکنان پرسپولیس برای پر کردن جای کاپیتان باتجربه و رهبر خط دفاعی این تیم بود. باتوجه به اخباری که پیش از این در مورد پلی یانسکی اوکراینی و عملکرد ضعیف او در تمرینات پرسپولیس و همچنین عدم آمادگی بدنی او منتشر شده بود، تقریباً تمام هواداران پرسپولیس نگران بازی کردن احتمالی او در دیدار مقابل صبا بودند و حتی بخش زیادی از آنها معتقد بودند برانکو باید حامد آقایی، مدافع جوان و کم تجربه پرسپولیس را در بازی با صبا به جای مدافع اوکراینی در ترکیب قرار بدهد.

با این حال، برانکو به عنوان سرمربی پرسپولیس در نهایت تصمیم گرفت در این دیدار سخت بیرون از خانه تیمش، در غیاب سیدجلال به مدافع اوکراینی که گفته می‌شد به بازی او اعتقادی ندارد، میدان بدهد و او را به عنوان زوج محمد انصاری در قلب خط دفاعی پرسپولیس قرار داد. تصمیمی که البته در پایان بازی درستی آن مشخص شد و برانکو نیز جواب اعتماد خود به پلی یانسکی را به خوبی گرفت.

یانسکی در این بازی در قلب دفاع پرسپولیس، با خونسردی زیادی در کنار محمد انصاری بازی کرد و اگرچه مشخص بود هنوز تاحدودی درگیر اضافه وزن است اما در مجموع در انجام کارهای دفاعی نمره قبولی گرفت. نکته حائز اهمیت در مورد نحوه بازی این مدافع اوکراینی، قابلیت خوب او در بازی با پا و بازیسازی از عقب زمین بود. یانسکی در این دیدار بارها پاسهای طولی و عرضی خوبی را به بازیکنان هم‌تیمی خود داد و در لحظاتی که پرسینگ بازیکنان صبا شدت زیادی داشت، به خوبی توانست در کنار انصاری توپ در انتهای زمین پرسپولیس به گردش دربیاورد.

او همچنین در طول بازی روز گذشته مقابل صبا، نشان داد تقریباً تسلط خوبی روی توپ‌های هوایی دارد. ضمن اینکه در نبردهای یک برابر یک هم غالباً موفق و پیروز بود که تمام اینها در کنار هم باعث امیدواری برانکو و البته هواداران پرسپولیس شد.

در شرایطی که پرسپولیس از ابتدای نقل و انتقالات نیم فصل، به شکلی جدی به دنبال جذب یک مدافع میانی برای تقویت خط دفاعی خود بوده، حالا با بازی تقریباً خوبی که پلی یانسکی در دیدار مقابل صبا ارائه داد، به نظر می‌رسد تاحدودی خیال برانکو و هواداران پرسپولیس از جهت داشتن یک مدافع قابل اعتماد روی نیمکت راحت شده باشد. البته بدون تردید پرسپولیس برای حضور قدرتمند در لیگ قهرمانان آسیا، همچنان نیاز به جذب یک مدافع مطمئن و خوب دارد اما یانسکی هم روز گذشته نشان داد می‌شود در لحظات سخت به او اعتماد کرد و بدون تردید اگر این بازیکن مشکل بدنی خود را برطرف کند، در آینده خیال برانکو از بابت داشتن یک مدافع مطمئن، راحت‌تر هم خواهد شد.