نظر برانکو درباره ضربه چیپ رامین

برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس بعد از برد مقابل صبا و در آستانه بازی با  تراکتورسازی، حرف های جدیدی می زند. او همچنین به سوالات ما درباره ضربه چیپ پر سر و صدای رامین رضائیان هم توضیحاتی می دهد. 

مجدداً تبریک می‌گوییم. برد شیرینی در قم کسب کردید.
ممنونم. مبارک هواداران پرسپولیس باشد. بچه‌های تیم خیلی زحمت کشیدند. ما نیمه اول خوب نبودیم ولی در نیمه دوم به خودمان آمدیم و جبران کردیم.

اتفاقاً سؤال دوم ما هم در این خصوص است. چرا نیمه اول سردرگم بودید و مثل همیشه بازی نکردید؟
عمده دلیل آن جابه‌جایی‌هایی بود که به دلیل غیبت ۴ بازیکن اصلی خود داشتیم. برخی بازیکنان مثل پلی‌یانسکی تازه به ترکیب وارد شدند و برخی دیگر هم در پست غیر تخصصی بازی کردند و این موضوع در ابتدای مسابقه با صبا به قول شما باعث سردرگمی بچه‌ها شد. نیمه دوم و پس از صحبت‌هایی که در رختکن داشتیم، بچه‌ها به خودشان آمدند و انصافاً عالی بازی کردند.

از عملکرد الکسی پلی‌یانسکی راضی بودید؟
من عادت ندارم در مورد بازیکن خاصی حرف بزنم اما الکسی پلی‌یانسکی مثبت و منطقی بازی کرد. مثل بقیه بچه‌ها به تمام وظایفی که به او سپردیم، عمل کرد و راضی‌کننده بود.

رامین رضاییان پنالتی‌زن اول شماست؟
ما پنالتی‌زن مشخص نکرده بودیم. رامین بعد از اعلام پنالتی رفت و توپ را برداشت و من هم دیدم شوق گلزنی دارد و گفتم بزند!

ناراحت نشدید که چیپ زد؟!
نه، چرا باید ناراحت بشوم؟ خوشحال هم شدم که رامین ضربه‌ پنالتی‌اش را چیپ زد. این نشان‌دهنده اعتماد به نفس بالای بازیکنان ماست.

شنیدیم شما اجازه ریسک کردن به بازیکنان خودتان نمی‌دهید.
من همیشه به شاگردانم یک نکته را یادآوری می‌کنم که در محوطه جریمه خودی یا زمین خودمان ریسک نکنند. بازیکنان پرسپولیس مجاز هستند پشت محوطه یا درون محوطه هجده قدم حریف هر کاری انجام بدهند.

هر کاری؟!
بله، دریبل بزنند، لایی بیندازند، چیپ بزنند و خلاصه آزادی عمل کامل دارند.

راستی آن توپی که رامین رضاییان از دروازه پرسپولیس درآورد، گل شده بود یا نه؟
کارشناسان داوری می‌توانند بهترین نظر را بدهند. قانون می‌گوید توپ باید به طور کامل از خط دروازه رد شده باشد تا گل محسوب شود، در غیر این صورت گل نیست. البته عرض کردم نظر کارشناسان داوری ملاک است.

لابد مصاحبه‌های اخیر دستیار قلعه‌نویی و آجورلو مدیرعامل تراکتورسازی را شنیدید؟
(با بی‌میلی) اصلاً علاقه‌ای به صحبت در این رابطه ندارم.

آیا فدراسیون دنبال قهرمان کردن پرسپولیس است؟
فقط همین‌قدر بگویم که با حرف‌های بی‌ارزش، تمرکز من و بچه‌هایم به هم نمی‌خورد. اتفاقاً همین سؤالات را بعد از بازی با صبای قم هم از من پرسیدند.

ولی جواب روشنی ندادید.
من بعد از بازی با صبا هم گفتم کارشناسان و شما روزنامه‌ها لطفاً بروید تحقیق و آنالیز کنید، ببینید کدام تیم‌ها از اشتباهات داوری، تأکید می‌کنم اشتباهات داوری بیشتر ضرر کرده یا سود برده‌اند. این طوری خیلی چیزها مشخص خواهد شد.

راجع به دست‌های پشت پرده حرفی ندارید؟
بنویسید دست‌های پشت پرده پرسپولیس دست دعای هواداران ماست که هر هفته برای موفقیت تیم محبوب‌شان به آسمان بلند می‌شود. دست‌های پشت پرده همان طور که محمود خوردبین گفته، ساق‌های زحمتکش بازیکنان ماست که هر هفته در تمرینات حداکثر تلاش را می‌کنند تا روز مسابقه بهترین عملکرد را داشته باشند.

بالاخره تُن صدای شما بالا رفت؟!
اصلاً و ابداً! گفتم که من و بچه‌هایم به حرف‌های بی‌ارزش گوش نمی‌دهیم و با تمرکز کامل کارمان را دنبال می‌کنیم تا به هدف بزرگی که داریم برسیم.