پیشکسوت استقلال: دربی با همه بازی ها فرق می کند

سید کاظم اولیایی در خصوص پیروزی آبی پوشان مقابل السد قطر گفت: فوتبال ایران واقعا به چنین  شبی و به چنین پیروزی نیاز داشت و من خدا را شکر می‌کنم که این اتفاق خوب برای استقلال و فوتبال ایران افتاد. به نوبه خودم و به عنوان یک عضو از خانواده فوتبال و از خانواده استقلال از همه افرادی که در شکل گیری این پیروزی نقش داشتند تشکر می‌کنم. به خصوص از هوادارانی که برای تیم خودشان سنگ تمام گذاشتند. 

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال خاطرنشان ساخت: توان این تیم برای این مرحله خیلی خوب بود. اما از اینجا به بعد برای ادامه روند نتیجه گیری در آسیا نیاز با تقویت ساختار داریم. چون همه تیم‌های مقابل ما السد نیستند و قرار نیست همه بازی ها در تهران و در حضور ۸۰ هزار تماشاگر برگزار شود. تیم استقلال باید این توانمندی را در خود ایجاد کند که در بازی‌های خارج از خانه و در مقابل تیم های قوی تر هم بتواند ایستادگی کرده و بر حریف غلبه نماید. 

اولیایی بیان داشت: الان کادر فنی و به ویژه منصوریان باید برای ریکاوری روحی و جسمی بازیکنانش سنگ تمام بگذارند و کاری کنند تا بازیکنان و به ویژه بازیکنان جوان این پیروزی با ارزش را فراموش کرده و به بازی های پیش رو و به خصوص به دربی فکر کنند. چون ارزش دربی کمتر از بازی با السد نیست.

عضو هیات موسس اتحادیه مدیران فوتبال ادامه داد: بارها بعنوان مدیر تیم استقلال دربی را تجربه کرده ام و با حال و هوای این مسابقات کاملا آشنایی دارم. در این مسابقات تیم هایی می‌توانند پیروز شوند که مربیان شان بتوانند هیجانات بازیکنان را درون میدان کنترل کنند. از این لحاظ زنده یاد منصور پورحیدری سرآمد همه مربیان بود. ایشان در دربی ها بازیکنان را از نظر روحی و روانی آماده می‌کرد تا هنگام نواختن ضربات نهایی هیجان بر بازیکنان غلبه نکند و موقعیت ها از دست نرود.

وی افزود: من نمی گویم که این بازی مثل همه بازی‌های دیگر سه امتیاز دارد و با بازی های دیگر تفاوت ندارد. اتفاقا دربی با همه بازی ها فرق می کند و این درست که این بازی هم سه امتیاز دارد، اما ارزش سه امتیاز این بازی از سه امتیاز بازی‌های دیگر به مراتب بیشتر است. در نهایت نیز می توانم ابراز امیدواری کنم که تیم استقلال با توجه به شرایط خوبی که دارد این بازی را با پیروزی به پایان برساند.