ستاره دربی از نگاه علی 30 ثانیه

به بهانه دربی 84 پایتخت با علی سامره مهاجم سابق استقلال پیرامون گل 30 ثانیه ای به رقیب دیرینه در تبریز صحبت کردیم . گلی که این مهاجم کرمانی را به چهره ای محبوب در اردوی آبی ها تبدیل کرد و باعث شد تا نامش در تاریخ دربی ها جاودانه شود.

خدا بخواهد گل 30 ثانیه تکرار می شود

نمی دانم فردا گل 30 ثانیه ای خواهیم دید یا نه؟ البته کار نشد ندارد اما واقعا سخت به نظر می رسد با شرایط حاکم بر دو تیم این اتفاق رخ بدهد اما باید دید خداوند چه تقدیری برای این دربی نوشته و این گل تکرار می شود. حتی اگر تکرار هم بشود خیلی سخت است خاطره آن گل از ذهن طرفداران پاک شود، گل 30 ثانیه حالا به نماد استقلالی ها تبدیل شده و در اذهان جاودانه شده چه برای آبی ها که با آن زندگی کردند چه برای سرخ ها که هنوز کام شان تلخ است(باخنده)

استقلال دربی بباز نیست

با تجربه چندین بار حضور در دربی ها می گویم شرایط حاکم بر این بازی اصلا به وضعیت دو تیم در جدول مربوط نمی شود. حتی اگر پرسپولیس 13 امتیاز بالاتر از استقلال باشد و بخت نخست قهرمانی قلمداد شود باز هم نمی توان آنها را برنده دانست چون به شخصه اعتقاد دارم استقلال در بازی فردا بباز نخواهد بود و می آید که برای اعاده حیثیت برنده جنگ با رقیب دیرینه شود. 

استقلال سال بعد مدعی قهرمانی است

استقلال روز به روز بهتر می شود به خصوص در نیم فصل دوم و با جاافتادن جوانان در ترکیب و ساختار تیمی. از اول هم می شد پیش بینی کرد این تیم برای برآورده کردن انتظارات نیاز به زمان دارد چون هم کادر فنی و تفکرات تاکتیکی اش تغییر کرده بود هم کادر بازیکنانش. خوشبختانه با تمرینات بیشتر و از بین رفتن حاشیه های کنار تیم می بینیم استقلال به شخصیت لازم برای بازگشت به روزهای اوج رسیده و حتم دارم این تیم سال بعد مدعی اول قهرمانی در ایران خواهد بود.

پرسپولیس برانکو یک تیم است

این که کدام بازیکن را باید مهار کرد تا پرسپولیس مهار شود سئوالی است که پاسخی برایش نمی توان پیدا کرد چون پرسپولیس تنها به مهدی طارمی یا محسن مسلمان، سروش رفیعی ، وحید امیری و ...  خلاصه نمی شود و یک تیم است. آنها زیر نظر برانکو شخصیت یک تیم کامل را به خود گرفته اند و استقلال اگر می خواهد در دربی نتیجه خوبی بگیرد باید تدابیر لازم برای متوقف کردن یک تیم کامل را بیاندیشد و این امر هم مستلزم این است که استقلال کمبودهای خود را با دوندگی و جنگندگی بیشتر پوشش دهند. انصافا پرسپولیس در این فصل تیمی کامل نشان داده که برای مهار آنها نیاز است هر تیمی دو برابر توان همیشگی بدود، بجنگد و پرس کند.

آرامش برگ برنده منصوریان 

علیرضا منصوریان با تجربه بارها حضور در دربی خوب می داند این بازی چه شرایطی دارد. او حالا با توجه به نتایج خوبی که کسب کرده دوباره اعتماد به نفس لازم را برای هدایت تیمش به دست آورده و اعتقاد دارم فردا باید به دور از هیاهوهای جانبی و حساسیت های کاذب 90 دقیقه با آرامش در کنار خط زمین بهترین تصمیمات را برای تیمش و شاگردانش بگیرد چون برتری در دربی دور از دسترس نیست.

نورافکن ستاره دربی می شود

هر دو تیم در ترکیب شان بازیکنانی دارند که می توانند در یک لحظه سرنوشت بازی را تغییر دهند اما با شناختی که از آنها دارم حدسم این است اگر امید نورافکن در ترکیب استقلال به میدان برود می تواند ستاره دربی 84 تهران شود. بازیکنی که در این چند هفته با حضورش در ترکیب استقلال تفاوت ها را رقم زده و به مردی کلیدی در کنار امید ابراهیمی تبدیل شده است. امید هم جوان است هم انگیزه های زیادی دارد که همین نکات می تواند روز رویایی را برای نورافکن رقم بزند.