بهترین گلزن ها وگلساز ها در لیگ شانزدهم+ عکس

از جمله بازی های حساس هفته بیست و یکم لیگ برتر، دربی بزرگ پایتخت بود که با برتری آبی ها به پایان رسید، دیداری که پنج گل در آن رد و بدل شد و گلزن ها و گلسازهای حاضر در آن موفق شدند خود در جدول رده بندی موثرترین بازیکنان حاضر در لیگ شانزدهم ارتقا دهند. 

با بررسی ارزشمندترین بازیکنان حاضر در لیگ برتر همراه  باشید:

اول – ساسان انصاری، فولاد خوزستان – 16 امتیاز 

 

 

مهاجم فولادی ها پس از توفانی که در دوره جدید حضور در این تیم به پا کرد هفته هاست دیگر گل نمی زد، ساسان انصاری که با عملکرد ویژه خود، چشم ها را به خود خیره کرده بود این روزها نمی تواند برای تیمش مثمرثمر واقع شود و فعلا موتور گلزنی خود را خاموش کرده است. انصاری پیش از این موفق شده بود 12 بار برای فولادی ها گلزنی کند و خود را به صدر بهترین گلزنان لیگ برساند، او یک بار برای تیمش گلسازی کرده و 3 پنالتی منجر به گل نیز به دست آورده است. 

دوم – کاوه رضایی، استقلال تهران – 13 امتیاز

 

بازیکن اصلی منصوریان و خط حمله تیمش در دیدار دربی موفق شد یک گل دیدنی به ثمر برساند و به نوعی برای رقبای خود خط و نشان بکشد، رضایی با این گل توانست تعداد گل های خود را به عدد 7 برساند، البته رضایی که در گلزنی موفق بوده در گلسازی نیز عملکرد بسیاری خوبی داشته و با توجه به جایگاه خود تاکنون توانسته 6 بار برای استقلالی ها گلزنی کند. 

دوم – محمد ایرانپوریان، تراکتورسازی – 13 امتیاز 

 

 

کاپیتان دوم تراکتوری ها بعد از مدت ها در دیدار برابر ذوب آهن و در حالی که بهبودی خود را به طور کامل به دست آورده بود در میدان حضور یافت و توانست به مانند همیشه برای این تیم مثمرثمر واقع شود، ایرانپوریان که گل اول تیمش را در این دیدار به ثمر رساند توانست تعداد گل های خود را به عدد 6 برساند، او 6 بار نیز با پاس های خود موجبات گلزنی تیمش را فراهم ساخته و یک پنالتی منجر به گل نیز به دست آورده است. 

سوم – مهدی طارمی، پرسپولیس – 12 امتیاز 

 

مهاجم سرخ پوشان یکی از مهره های حاضر در دربی بود که می توانست با عملکرد خوب، خود را به رده های بالاتر برساند، طارمی که فرصت های خوبی را در این بازی از دست داد کماکان 10 گله است و در رده دوم بهترین گلزنان قرار دارد، طارمی تاکنون یک بار نیز موفق شده برای تیمش گلسازی کند. او یک بار نیز توانست پنالتی منجر به گل به دست بیاورد. 

چهارم – ایمان مبعلی، نفت تهران – 11 امتیاز 

مهندس نفتی ها توانسته عنوان بهترین گلساز لیگ را از آن خود کند، مبعلی تاکنون 8 بار با پاس های خود بازیکنان نفت را در موقعیت گلزنی قرار داده است ضمن اینکه او 3 بار نیز برای تیمش گلزنی کرده تا علاوه بر گلسازی در گلزنی نیز موفق ظاهر شود. 

پنجم – مرتضی تبریزی، ذوب آهن – 10 امتیاز 

کاپیتان دوم ذوبی ها که در بازی های اخیر موفق نشده درخشان ظاهر شود تاکنون 9 بار برای تیمش گلزنی کرده است، گل هایی که باعث شده تا او در رده سوم بهترین گلزنان لیگ قرار بگیرد، تبریزی که بار اصلی خط حمله ذوبی ها را به دوش می کشد یک بار نیز برای تیمش گلسازی کرده است. 

پنجم – حسن بیت سعید، استقلال خوزستان – 10 امتیاز 

پس از جدایی زهیوی از جمع خوزستانی ها، حالا هواداران این تیم بیت سعید را به عنوان مهمترین امید خود برای باز کردن دروازه حیفان در نظر دارند، بیت سعید که هم در گلزنی و هم گلسازی موفق بوده تاکنون توانسته 6 بار دروازه حریفان را باز کرده و 4 بار نیز با پاس های خود تیم را در موقعیت گلزنی قرار داده است. 

 

پنجم – مرتضی آقاخان، پیکان – 10 امتیاز

هافبک – مهاجم پیکانی ها یکی از پدیده های این فصل لیگ برتر محسوب می شود، او تاکنون 6 بار توانسته برای خودروسازان گلزنی کند و 2 بار نیز موفق به کسب پنالتی منجر به گل شده است، آقاخان در دیدارهایی که برای پیکان به میدان رفته موفق شده 2 بار نیز گلسازی کند. 

 

پنجم – محمد ابراهیمی، تراکتورسازی – 10 امتیاز 

اف 14 تبریزی ها در لیگ شانزدهم نیز به مانند فصول قبلی توانسته بازی های موفقی از خود به نمایش بگذارد، وی که در بازی برابر ذوبی ها نیز یک گل زیبا به ثمر رساند، تعداد گل های خود را به عدد 5 رساند، ضمن اینکه او 4 بار نیز موفق شده با پاس های خود سایر بازیکنان تیم را در موقعیت گلزنی قرار دهد، ابراهیمی یک پنالتی منجر به گل نیز برای تیمش به دست آورده است.

شرح جدول 

بازیکنانی که در دیدارها به میدان می روند در صورت به ثمر رساندن گل و ارسال پاس گل یک امتیاز به دست می آورند، ضمن اینکه بازیکنانی که موفق به کسب پنالتی می شوند در صورت گل شدن آن یک امتیاز و در صورت گل نشدن آن نیم امتیاز مثبت دریافت می کنند.