ادعای جالب بهترین ورزشکار جهان درباره رکوردهایش

یوسین بولت بعد از گرفتن جایزه لاروس در مصاحبه‌ای از توصیه‌های خود به جوانان ورزشکار گفت: او اعلام کرد فکر می کند تا ۱۰ یا ۱۵ سال آینده رکورد ۱۰۰ متر او شکسته نمی‌شود.  

یوسین بولت اعلام کرد که نسل جدید دوندگان بیش از حد ساکت هستند و پول زیادی می‌گیرند. این مساله باعث می‌شود کسی نتواند جای خالی دوندگانی همچون او که بازنشسته می‌شوند را بگیرد.

بولت ۳۰ ساله در سه دوره المپیک قهرمان شده و رکورد دوی ۱۰۰ متر و ۲۰۰ متر در دستان اوست. او در صحبت‌های اخیر خود گفت‌ که به آندره دوگرس، دونده ۲۲ ساله کانادایی توصیه‌هایی کرده است تا بتواند موفق‌تر باشد. بولت در این‌باره اظهار کرد: به او گفتم که شما باید شخصیت خود را نشان بدهید و نه فقط عملکرد خود را. به من گوش بدهید. نمی‌گویم باید کارهای عجیبی انجام بدهید اما مردم دوست دارند شخصیت شما را ببینند و شاهد چیز متفاوتی باشند. امیدوارم آنها به حرف من گوش بدهند و تغییر کنند.

بولت که امسال بعد از مسابقات قهرمانی جهان بازنشسته می‌شود، اعلام کرد فصل گذشته با دوگرس حرف زده و به او گفته که بیش از حد ساکت است. بولت درباره درآمد دوندگان نیز گفت‌: زمانی که من از مدرسه بیرون آمدم، پول زیادی نمی‌گرفتم. اکنون افراد جوانی که بااستعداد هستند خیلی زود به پول می‌رسند و بسیاری از آنها خیلی زود راه خود را گم می‌کنند. زیاد دیدم که جوانان پول خوبی می‌گیرند و سریع از صحنه خارج می‌شوند.

بولت درباره این که چه زمانی رکورد ۱۰۰ متر او شکسته خواهد شد نیز عنوان کرد: ۱۰ تا ۱۵ سال دیگر رکورد من شکسته می‌شود. زمانی که مدال  المپیک از من گرفته شد، خیلی ناراحت شدم اما معتقدم هر اتفاقی دلیلی دارد. تنها باید با این مساله کنار بیایم. در حال‌ حاضر هیچ کاری نمی‌توانم انجام بدهم. فکر می‌کنم تنها باید از این مساله بگذرم. زمانی که سن ما بالاتر می‌رود، زمان کمتری داریم و تنها می‌توانیم  به جلو برویم. بنابراین تنها باید از این اتفاق بگذرم.

سال ۲۰۱۵ سال سختی برای من بود. پیروز شدم و پیروز شدم. غیر قابل شکست بودم. بنابراین وقت آن رسیده است که همین‌جا متوقف شوم.