اوزیل ناکام بزرگ نبردهای آرسنال

مسعود اوزیل از جمله بازیکنانی است که به مرکز حملات انتقادی به خاطر ناکامی‌های آرسنال تبدیل شده است. مدیر برنامه‌های این بازیکن ارکوت سوگوت معتقد است که مفسران ورزشی و هواداران آرسنال با موکل او نامنصفانه رفتار کرده‌اند. بعد از باخت سنگین توپچی‌ها به بایرن‌مونیخ در روز چهارشنبه که احتمالاً حذف این تیم را از این مرحله در پی خواهد داشت، باز هم از اوزیل به عنوان یکی از بازیکنان ناکارآمد میدان نام برده شده.

سوکوت می‌گوید: «اگر یک بازیکن بد بازی کند، انتقادها کاملاً طبیعی است اما مسعود حس می‌کند که مردم اصلاً به عملکردش توجه درست و حسابی ندارند و از او به عنوان سپر بلا برای تاختن به باشگاه به خاطر نتایج ضعیفش استفاده می‌کنند.»

در دیدار با بایرن هر بار که آرسنال توپ را از دست می‌داد، از اوزیل به عنوان مقصر نام برده می‌شد. توپچی‌ها در این دیدار 26 درصد مالکیت توپ را در اختیار داشتند و از اوزیل به این خاطر انتقاد شد. ساگوت می‌گوید هر بازیکنی هم جای اوزیل بود، نمی‌توانست کاری بکند: «چطور یک بازیکن با پست شماره 10 می‌تواند بدون در اختیار داشتن توپ، موقعیت خلق کند؟ در این بازی‌ها اصولاً مردم سراغ بازیکنی می‌روند که پول زیادی کسب کرده و مشهور است و در آرسنال مسعود یک چنین وضعیتی دارد اما او همیشه نمی‌تواند سپر بلا باشد. این اصلاً عادلانه نیست. فوتبال یک ورزش گروهی است و کل تیم آرسنال عملکرد خوبی ندارند. یازده تا بازیکن در ترکیب هستند اما هر بار از مسعود نام برده می‌شود و او را مورد انتقاد قرار می‌دهند. آیا او دلیل وارد شدن پنج گل به درون دروازه آرسنال است؟»