پلمپ 251 باشگاه ورزشی غیرمجاز در سال 95

سیروس احمدی از بازرسی 21 هزار و 590 باشگاه ورزشی و پلمپ 251 باشگاه غیرمجاز در سال 95 خبر داد و اظهار داشت: کمیته نظارت بر سلامت باشگاه‌ها و اماکن ورزشی در راستای نظارت بر سلامت باشگاه‌ها و اماکن ورزشی و اخذ گزارش‌های مربوطه در زمینه عدم حضور مربیان رسمی، توزیع داروهای نیروزا و پروانه بهره‌برداری در سال 92 تشکیل شد.

وی ادامه داد: در سال 92 از تعداد کل 15 هزار و 446 مکان ورزشی، 10 هزار و 463 مکان مورد بازرسی قرار گرفت که از این تعداد 387 باشگاه پلمپ شد. در سال 93 هم از همین تعداد اماکن ورزشی 9 هزار 359 مورد بازرسی شدند که 342 مورد آنها به پلمپ انجامید.

احمدی افزود: در سال 94 از تعداد 21 هزار و 590 باشگاه ورزشی 11 هزار و 235 مورد بازرسی شد که 590 مورد آن به پلمپ باشگاه انجامید.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت ورزش و جوانان در خصوص چرایی پلمپ باشگاه ها توضیح داد: این مراکز فاقد مجوز بودند یا داروهای غیرمجاز نگهداری یا برای ورزشکاران تجویز می‌کردند.

وی ادامه داد: تیم فعال بازرسی از نمایندگان حراست، حقوقی، امور باشگاه ها، بازرسی، رئیس هیات پزشکی ورزشی و رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان با مدیریت مدیران کل ورزش و جوانان استان ها تشکیل شد و موجب شده آمار اماکن فاقد مجوز کاهش یافته و با توزیع و نگهداری داروهای نیروزا برخورد جدی شود.

سیروس احمدی همچنین از بازرسی میدانی 51 فدراسیون ورزشی در سال جاری خبر داد و گفت: این اقدام برای نخستین بار در حوزه دفتر بازرسی صورت گرفته است در حالی که در مدت سه سال قبل 27 فدراسیون بازرسی شده بودند. همچنین برای اولین بار 408 اداره ورزش و جوانان شهرستان‌های سراسر کشور و 15 اداره کل استانی در سال 95 مورد بازرسی کارشناسان این دفتر قرار گرفته‌اند.

وی به بهبود فرآیند و مکانیزم پاسخگویی به شکایات مردمی اشاره کرد و افزود: تا سال 94 مدت پاسخگویی فیزیکی به مکاتبات مردمی بیش از سه ماه به طول می‌انجامید که در سال 95 این زمان به 30 روز کاهش یافته است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت ورزش و جوانان با بیان این مطلب که سامانه پاسخگویی به شکایات مردمی بر اساس دستورالعمل‌های مصوب دولت از سال 88 راه‌اندازی شده است، گفت: مردم در این سامانه شکایات و درخواست‌های خود را ثبت و کد رهگیری دریافت می‌کنند و کارشناسان دفتر بازرسی این سامانه را رصد خواهند کرد و پاسخگوی مردم خواهند بود.