صدور حکم ورود به منزل ورزشکاران برای تست دوپینگ

با توجه به اینکه این روز ها تست دوپینگ یکی دیگر از رکابزنان کشورمان مثبت اعلام شده است فدراسیون دوچرخه سواری به منظور رفع این مشکلات برنامه های اساسی را در دستور کار خود قرار داده است و قصد دارد رکابزنان را در مکان ها شخصی شان هم رصد کند تا با این پدیده مخرب مبارزه کند زیرا چند روز پیش تست دوپینگ رحیم امامی، دوچرخه‌سوار ایرانی هم مثبت شده است . 

تست دوپینگ امامی در حاشیه مسابقات جلاجاه مالزی در روز 18 اکتبر 2016  گرفته شده است. این دوچرخه‌سوار از آنابولیک آندوژنیک استروئید استفاده کرده است.

البته تا زمان طی شدن مرحله های قانونی به صورت موقت محروم خواهد بود و به خاطر اینکه در 12 ماه اخیر تست دوپینگ دو دوچرخه‌سوار از تیم دوچرخه‌سواری پیشگامان مثبت شده است به ‌این‌ ترتیب ، تیم پیشگامان به مدت 15 تا 45 روز محروم خواهد شد.

 خسرو قمری رئیس فدراسیون دوچرخه سواری در خصوص مثبت شدن تست دوپینگ یکی از  ملی پوشان اسبق دوچرخه سواری که قبلا در تیم دوچرخه سواری پیشگامان کویر یزد فعالیت داشته است و محروم شدن 15 تا 45 روزه این تیم،اظهار کرد: تیم دوچرخه سواری پیشگامان کویر یزد یکی از باشگاه هایی است که چندین سال برای کشور افتخار آفرینی کرده است اگر یک ورزشکار اشتباهی انجام می دهد نباید زحمات این باشگاه را نادیده گرفت.

وی افزود: کار این رکابزن اشتباه بوده است و با توجه به اینکه بعضی از ورزشکاران دچار برخی ازاین اشتباهات می شوند رفتار این رکابزن هم غیر قانونی و غیر از عرف  بوده است.باشگاه دوچرخه سواری پیشگامان نیز برای اینکه دچار این اتفاقات نشود باید نظارت خود را افزایش دهد تا هرچه زودتر جلوی این کار اشتباه را بگیریم.

قمری در ادامه خاطر نشان کرد:از این پس قصد داریم که ورزشکاران را همه جوره آنالیز کنیم و متاسف هستم که این رفتار و کردار زشت را انجام می دهند تا به عناوین بالا در مسابقات دست یابند اگرچه از این پس رکابزنانمان را حتی در منزل رصد خواهیم کرد تا با این مسائل رو به رو نشویم.

وی تاکید کرد: قطعا در سال آینده نظارت ها و برنامه ریزی ها را افزایش خواهیم داد دکتر فدراسیون نیز تجربیات خوبی در این خصوص دارد به طوری که رکابزنان را در منزلشان رصد کنیم و دیگر شاهد این تخلفات نباشیم.

قمری در خصوص مثبت شدن تست دوپینگ رحیم امامی و ادامه فعالیتش در رقابتهای آتی تصریح کرد: دومین بار است که تست دوپینگ رحیم امامی در می آید و وی دیگر در هیچ فعالیتی که مربوط به ورزش دوچرخه سواری می شود نمی تواند حضور داشته باشد و مادام العمرمحروم خواهد شد.