اطلاعیه دپارتمان داوری درباره داوری دیدار دوتیم فوتبال

در دیدارتیمهای سپیدرود رشت و استقلال اهواز از سری مسابقات هفته بیست و پنجم لیگ دسته اول مسائلی از طرف مسئولان و مربیان دیگر تیم ها نسبت به تصمیم های داور مطرح شد که دپارتمان داوران درباره آن ها توضیحاتی به شرح ذیل ارایه کرد:

با توجه به حساسیت مسابقات هفته های آخر لیگ دسته اول، سعی و هدف ما استفاده از داوران با تجربه است زیرا تیم ها در این هفته ها برای صعود به لیگ برتر و عدم سقوط به لیگ پایین تر تلاش مضاعفی می کنند. تیم ها آگاه باشند که دپارتمان داوری ، علاوه بر حمایت از داوران همواره خود را درکنار باشگاه ها به حساب می آورد.

در این بازی داور و کمک داور، هرکدام در یک صحنه اشتباه داشتند. داور در اعلام پنالتی اول برای تیم سپیدرود رشت و کمک داور به علت گرفتن آفساید اشتباه به ضرر تیم استقلال اهواز در دقیقه 76 دچار اشتباه در تصمیم گیری شدند. اما باید مراتب تشکر و قدردانی خود را از مسئولان محترم ، مربیان و بازیکنان تیم فوتبال استقلال اهواز ابراز نماییم زیرا آنها با آرامش و رفتار مسئولانه کمک قابل توجهی نسبت به تیم داوری بعمل آورده که این رفتار می تواند الگوی مناسبی تلقی گردد.

هدف ما همواره بسط و گسترش عدالت در یک مسابقه بوده و خواهد بود. در فوتبال همانطور که بازیکنان ممکن است در گلزنی دچار اشتباه شوند داور نیز به صرف انسان بودنش ممکن است دچار اشتباه در تصمیم گیری شود. قطعا اگر مستنداتی دال بر رقم خوردن نتیجه در بیرون از چهارچوب زمین ارایه شود به سهم خود با خاطیان مطابق قانون برخورد خواهیم کرد و متخلفان بدون هیچگونه اغماض و چشم پوشی با محرومیت مواجه خواهند شد. اما وارد کردن اتهام بدون ارایه مستندات ، نه تنها مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه بی اعتمادی بیشتری را  به دنبال خواهد داشت.

از مدیران،سرپرستان و مربیان در خواست می شود اگر قرار است اظهار نظری صورت پذیرد، با ارایه مدارک متقن باشد، زیرا اتهام بدون سند و مدرک بسیار مخرب بوده و هیچ کمکی به فوتبال نخواهد کرد.

در پایان یادآور میشود، قطعا حساسیت های موجود در لیگ یک را درک کرده ایم ولی از باشگاه ها می خواهیم ما را در بسط عدالت و آرامش در فوتبال یاری نمایند.