پیشکسوت فوتبال:خاله زنک بازی های کی روش خنده دار است

اسماعیل حلالی  درباره احتمال دعوت نشدن بازیکنان پرسپولیس به اردوی جدید تیم ملی از سوی کارلوس کی روش بیان کرد: از مربی کارنامه دار و باتجربه ای مانند کی روش بعید است که به دلیل مصاحبه برانکو بخواهد با بازیکنان پرسپولیس برخورد کند. این امر غیر اخلاقی، غیر منطقی و غیرفنی است و به نظرم سرمربی تیم ملی به دلیل این که می خواهد از ایران برود، برای رسیدن به هدفش دست به هر کاری می زند.

 
ادا و اطوارهای کی روش طبیعی است

 

وی افزود: ادا و اطوارهای کی روش طبیعی است و با وجود این که برخلاف مربیان قبلی تیم ملی خیلی راحت مبلغ قرارداد سنگینش را دریافت می کند اما در این چند سال بارها از جدایی صحبت کرده است.

حلالی در مورد نقش فدراسیون فوتبال در برخورد با حواشی کی روش اظهار داشت: اعتقاد دارم فدراسیون فوتبال در این موضوع هیچ کاره است و همان گونه که در ابتدای حضور کی روش در ایران قرارداد وی در دفتر رئیس سازمان تربیت بدنی امضا شد و فدراسیون کوچکترین نقشی نداشت، امروز هم قدرت برخورد با وی را ندارد. این مربی باید از همان روز اول با تحقیق به فوتبال ما می آمد و تا این حد کمبود امکانات را به رخ نمی کشید. مطمئن باشید کی روش با شناخت کامل سرمربیگری تیم ملی ایران را قبول کرده و در حال حاضر نباید تا این حد بهانه بگیرد.

 
دست کی روش بود نیمی از بازیکنان تیم ملی 2 رگه می شدند
 
وی با اشاره به سفر اخیر کارلوس کی روش به انگلیس برای ارزیابی عملکرد رایان تفضلی مدافع تیم پیتربورو گفت: کی روش از همان ابتدای حضورش در ایران دنبال بازیکنان 2 رگه بود که در این میان اشکان دژاگه و رضا قوچان نژاد کیفیت خوبی داشتند و در تیم ملی هم موفق بودند اما بازیکنانی چون دانیال داوری، امید نظری و استیون بیت آشور کمکی به تیم ملی ایران نکردند. اگر دست کی روش بود تا کنون نیمی از بازیکنان تیم ملی 2 رگه بودند.
 
خاله زنک بازی های مربی پرتغالی خنده دار است

 

هافبک اسبق تیم ملی خاطرنشان کرد: از لحاظ فنی کار کی روش را قبول داشتم اما زمانی که به خاله زنک بازی های وی نگاه می کنم، خنده ام می گیرد که چگونه وی می تواند الگوی مربیان جوانی مانند خودم باشد. رفتارهای این مربی با فوتبال حرفه ای اروپا هم در تضاد است چراکه می توانست در نشستی مشترک با برانکو خیلی راحت به این اختلاف ها پایان دهد. بازیکنان پرسپولیس به تیم ملی کمک می کنند و اگر کی روش قصد دارد به دلیل اختلاف با برانکو آینده کاری خود را تباه کند، به ما ارتباطی ندارد اما روی تیم ملی کشورمان عرق داریم و اجازه نمی دهیم لج و لجبازی وی به این تیم ضربه بزند.

 
با کی روش به جام جهانی برویم شخصیتمان زیر سوال می رود
 

حلالی با تاکید بر لزوم برخورد با کی روش اظهار داشت: مسئولان فدراسیون فوتبال با هر ساز این مربی می رقصند و این نشان از ضعف مدیریت دارد و هیچ چیز در فدراسیون فوتبال سر جایش نیست. سرمربی حدود اختیاراتی دارد اما کی روش صفر تا صد فوتبال ما را دست گرفته و ما را مسخره می کند. به عنوان یک ایرانی علاقه ای به صعود تیم ملی به جام جهانی با سرمربیگری کی روش ندارم چراکه در این وضعیت شخصیتم زیر سوال می رود.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس تهران درباره موفقیت های برانکو در این تیم بیان کرد: وی در 2 سال اخیر پرسپولیس را متحول کرده و به عنوان یک پرسپولیسی وظیفه دارم از سرمربی تیمم حمایت کنم چراکه افتخارات این مربی برای ما هم محسوب می شود. در قبال کی روش هم چنین وظیفه ای دارم اما رفتارهای وی در یک سال اخیر لوث شده و جای توجیه ندارد. یادم می آید روزهای ابتدایی که این مرد پرتغالی به ایران آمده بود به هیچ وجه عملکرد یک بازیکن را زیرسوال نمی برد اما درحال حاضر می بینید که چگونه حرف از سه کیلو اضافه وزن بازیکنان پرسپولیس مطرح می کند.

لابی بازی برای پست گرفتن در فدراسیون فوتبال تاثیرگذار است
 
وی ادامه داد: کی روش درمورد فردی که نقش چندانی در فدراسیون فوتبال ندارد، بیانیه می دهد. بازیکن تیم ملی را از اردو بیرون می کند و حتی به اعضای ایرانی کادرفنی خودش اجازه نمی دهد در تمرین شرکت کنند. این رفتارها عقاید و شخصیت ایرانی ها را زیر سوال می برد و مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال باید نسبت به این حرکات واکنش نشان دهد. اگر هم توانایی برخورد با سرمربی تیم ملی را ندارد استعفا دهد و کار را به فردی مقتدر بسپارد. البته از کنار افرادی که با رابطه و لابی بازی در فدراسیون و تیم های ملی هم کار می کنند بی تفاوت نمی توان گذشت. شایسته سالاری در این فدراسیون وجود ندارد و هر فردی سه بار مقابل آقایان خم شود، حکم می گیرد. به هر حال ضعف ما سبب شده کی روش از اصول حرفه ای خارج شود.
 
بازیکنان پرسپولیس نباید قربانی اختلاف کی روش و برانکو شوند

 

حلالی درباره نحوه تعامل سرمربی تیم ملی با ملی پوشان پرسپولیس بیان کرد: کی روش سرمربی تیم ملی است و برای انتخاب بازیکنانش اختیار تام دارد. اگر وی قصد دعوت بازیکنان پرسپولیس به تیم ملی را نداشت در ابتدا باید اجازه می داد آن ها تا پایان اردوی دبی در تیم ملی بمانند و سپس با احترام آن ها را کنار می گذاشت. سرمربی تیم ملی اگر جرات دارد با برانکو رودررو شود. در این میان بازیکن چه گناهی دارد که باید قربانی اختلاف این 2 مربی بشود. 9 بازیکن باکیفیت در پرسپولیس صدرنشین لیگ برتر حضور دارند که چشم پوشی از آن ها با دلایلی کاملا شخصی به کل فوتبال ایران آسیب می زند.

هافبک اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در پایان خاطرنشان کرد: اگر این اتفاق برای بازیکنان استقلال هم رخ می داد بازهم این حرف ها را می زدم چراکه کی روش با اشتباه رفتن راه، فوتبال کشورمان را فدای منیت شخصی می کند.