تاج: حدود 2.7 میلیون دلار پول ما از سوی فیفا آزاد شد

مهدی تاج درباره اختلاف کارلوس کی روش و برخی مربیان لیگ برتری گفت: پس از اردوی امارات اختلافاتی بین کی روش و برانکو ایجاد شد و البته این بحث در همه جای دنیا پیش می آید. برای مثال اگر 12 آدم و 10 صندلی وجود داشته باشد قطعا این مشکلات هم است. با توجه به تقویم فشرده فوتبال، ایجاد چنین مشکلاتی اجتناب ناپذیر بود اما فدراسیون در این شرایط سکوت کرد.

وی افزود: دیدید که تمام بازیکنان شایسته به تیم ملی دعوت شدند و در حال آماده سازی تیم ملی برای انجام یک بازی محکم مقابل قطر و چین هستیم.
تاج درباره زمان آغاز اردوی تیم ملی اظهار داشت: هرچند قرار بود اردو از 23 اسفند آغاز شود اما امروز با کی روش صحبت کردیم و اردوی اصلی تیم ملی از  26 اسفند. شروع می شود. البته اردوی ابتدایی قرار بود با حضور بازیکنان داخلی از 21 اسفند برگزار شود که این اتفاق هم رخ نداد.
وی ادامه داد: 28 اسفند  یک بازی دوستانه با عراق پشت درهای بسته انجام می دهیم و 29 اسفند با پرواز چارتر به قطر می رویم. ساعت 7:30 به قطر می رسیم و 8 فروردین هم با چین بازی می کنیم.
تاج درباره این که آیا اختلاف سرمربی تیم ملی با برانکو به پایان رسیده یا خیر، تصریح کرد: سعی کردیم با ابلاغیه به سازمان لیگ، ابتدا  مشکلات را کاهش دهیم. درکل تمام مشکلات حل شد چراکه جنگ واقعی ما با چین و قطر و سایر رقیبان است، نه با خودمان. همه تلاش می کنیم با تمام قدرت به مصاف حریفان برویم.
وی درمورد توافق نهایی کارلوس کی روش با فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی و عقد قرارداد با تیم ملی این کشور، تصریح کرد:  خبر قرارداد کی روش با آفریقای جنوبی را یک رسانه داخلی برای نخستین بار مطرح کرد که البته سابقه کار کردن چنین خبرهایی را دارد. برای کسب اخبار دقیق باید به سایت فدراسیون فوتبال مراجعه کرد. احتمال  دارد کی روش این هفته بازی روستوف و منچستریونایتد را از نزدیک ببیند. در واقع وی تا حدی به صعود تیم ملی امیدوار است که از همین حالا دنبال انتخاب بازیکن برای تیم ملی است.
رئیس فدراسیون فوتبال درمورد بدهی باشگاههای ایرانی به بازیکنان و مربیان خارجی گفت: درحالی که فیفا از ورود تیم های بدهکار به مسابقات جلوگیری می کند، هر 16 تیم فوتبال ما چنین مشکلی دارند. با هزینه ای 40 میلیادی در تمام رده ها در رتبه نخست آسیا هستیم. در ابتدای لیگ امسال برای کاهش مشکلات، تا حدی سخت گیری کردیم و پیش بینی می کنیم در کمتر از چهار سال بدهی هایمان به صفر برسد.
وی افزود: با این وجود در بحث بین المللی نمی توانیم کاری انجام دهیم چراکه فیفا قوانین خودش را اجرا می کند و هر بار به ما پیغام داد، از تیم های بدهکار امتیاز کسر کردیم. داماش شهر باران، شاهین بوشهر و پاس همدان با این مشکل روبه روشدند. برخی باشگاهها در آستانه کم شدن امتیاز بودند اما در جلساتی مفصل مشکلات را برای آن ها تشریح کردم.
تاج با اشاره به تشکیل کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال اظهار داشت: این کمیته برای کاهش اختلاف بازیکنان و باشگاه ها تشکیل شد. استقلال تهران یک میلیارد از بدهی هایش را پرداخت کرده است و با طاهری و آجرلو هم جلسه داشتیم. قرار شد استقلالی ها در سه قسط بدهی خود را به ساموئل پرداخت کنند  که قسط اول را امروز پرداخت کردند. 
وی درمورد وضعیت تراکتورسازی گفت: برای کمک به تراکتورسازی همه باید تلاش کنند. البته تیم هایی مانند راه آهن هم چنین وضعیتی دارند.  فدراسیون باید برای حل مشکلات این باشگاهها فعالیت کند. از طرفی بازیکنان بسیاری به دلیل پرداخت نکردن مالیات خود از سوی اداره دارایی ممنوع الخروج شده اند. با این وجود آن ها باید درآمدزایی کنند تا مالیات بدهند.
تاج با اشاره به سند سازی یک بازیکن خارجی برای باشگاه پاس همدان بیان کرد: یک بازیکن خارجی که اصلا عضو تیم پاس همدان هم نبوده با جعل امضا از این باشگاه شکایت کرده است. خوشبختانه مدیران پاس هم برای بررسی ادعای این بازیکن از فیفا زمان خواستند و مدتی بعد فیفا از باشگاه پاس جواب  خواست و آن ها هم به پلیس اینترپل شکایت کردند. باید ابتدا بدهی های خود را صاف کنیم و سپس گام های بعدی را برداریم.
وی ادامه داد: از امروز همایش بازاریابی در فوتبال را آغاز کردیم و در آینده ای نزدیک در بحث درآمدزایی به نتایج خوبی می رسیم. در این صورت بخش بزرگی از مشکلات حل می شود.
تاج درمورد آزادشدن پول های بلوکه شده فدراسیون فوتبال از سوی فیفا اظهار داشت: خوشبختانه حدود 2.7 میلیون دلار پول ما از سوی فیفا آزاد شد که به باشگاهها و داوران پرداخت کردیم. البته بین چهار تا پنج میلیون دلار دیگر از این پول همچنان در اختیار فیفا است، که اگر پرداخت شود بخشی از مشکلاتمان حل می شود. امسال مالیات ها از 70 تا 80 میلیون تومان افزایش می یابد و خود بازیکنان هم باید آن را پرداخت کنند.
وی ادامه داد: امسال 30 درصد به تعداد تماشاگران فوتبال ایران  اضافه شده است. باید تشکر ویژه ای از بازیکنان تراکتورسازی کرد که در مشهد برف ها را پاک کردند و نشان دادند که فوتبالی ها رفیق شفیقند. امیدوارم این نوع کارها افزایش پیدا کند. 
رئیس فدراسیون درپایان درباره برنامه آتی ساید تیمهای ملی گفت: جوانان ما در اردیبهشت 96 عازم کره جنوبی می شود و نوجوانان هم پاییز سال آینده به هند می روند. فوتبال ساحلی  به مالزی است و تیم ملی جوانان  بانوان هم به سوچی روسیه اعزام می شوند. تیم بزرگسالان بانوان راهی ویتنام می شود و تیم ملی بانوان اوکراین امروز به ایران آمده است. به جز تیم ملی بزرگسالان، 6 اعزام داریم.