صعود 5 پله ای شاگردان کی روش در رده بندی فیفا
تازه ترین رده بندی تیم های ملی فوتبال جهان دربازه زمانی 9 مارس تا 6 آوریل امروز (پنجشنبه) از سوی سایت فیفا اعلام شد که بر این اساس تیم ملی فوتبال کشورمان با کسب 820 امتیاز  و با 5 پله صعود نسبت به ماه قبل در رتبه بیست و هشتم جهان قرار گرفت و طبق معمول چند ماه اخیر همچنان تیم نخست قاره آسیا باقی ماند.
 
تیم ملی ایران موفق شد در دو دیدار اخیرش در مقدماتی جام جهانی با نتایج مشابه 1-0، قطر و چین را شکست بدهد و همین امر به صعود این تیم به رتبه 28 فیفا منجر شد.
 
این در حالی است که تیم ملی برزیل با دو پیروزی درخشان 4-1 و 3-0 مقابل اروگوئه و پاراگوئه، بعد از 7 سال، بار دیگر به صدر رده بندی فیفا باز گشت.
 
شاگردان تیته  جای آرژانتین را در صدر  گرفتند و آلبی سلسته که یک سال بود این جایگاه را در اختیار داشت، با شکست 2-0 مقابل بولیوی، به رتبه دوم سقوط کرد.
 
 در این رده بندی ، تیم های برزیل با 1661 آرژانتین با  1603و آلمان ( بدون تغییر نسبت به رده بندی ماه فوریه) با 1464 امتیاز در رتبه های اول تا سوم قرار دارند.
 
شیلی، کلمبیا، فرانسه، بلژیک، پرتغال، سوئیس و اسپانیا، دیگر تیم هایی هستند که رتبه های چهارم تا دهم رده بندی فیفا را در اختیار دارند.
 
تیم ملی هلند در ادامه سقوطش در جدول رده بندی فیفا، با 11 پله سقوط، در رتبه سی و دوم جای خواهد گرفت که پایین ترین رتبه این تیم در رنکینگ فیفا است. پیش از این، بدترین رتبه این تیم در رنکینگ، بیست و ششم بود.
 
در آسیا‌، همانند ماه مارس پس از ایران کره جنوبی با 700 امتیاز در رده دوم (43 جهان) قرار دارد و ژاپن با 685  امتیاز در جای سوم(44 جهان) و استرالیا نیز با 661 امتیاز در رتبه چهارم (50 جهان) ایستاده اند .عربستان هم با 646 امتیاز پنجم(52 جهان) است.