شانس چهار تیم برای لیگ برتری شدن

لیگ دسته اول فوتبال کشور امسال هم با فراز و نشیب‌هایی در مردادماه 95 با حضور 18 تیم شروع شد و اکنون به روزهای حساس خود نزدیک می‌شود.

در این کارزار برخی از تیم‌ها با هزینه‌های گزاف و بازیکنان مطرحی پا به عرصه گذاشتند و در همین عرصه تیم‌هایی هم هستند که برعکس داراها، با وضعیت نه چندان مساعد مالی و با نداری وارد گود شده‌اند.

پیش‌بینی ها برای صعود و سقوط تیم‌ها کار راحتی نیست، چون در این چهار هفته پایانی نمی‌توان گفت که واقعا چه تیم‌هایی لیگ برتری خواهند شد و کدام تیم‌ها با سقوط راهی لیگ دو می‌شوند.

در بالای جدول 4 تیم هستند که می خواهند به جمع تیم های لیگ برتری بیایند، تیم‌هایی که در این هفته برای گرفتن جشن صعود از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.

تیم سپیدرود رشت که با 54 امتیاز در صدر جدول قرار دارد، یکی از مدعیان صعود به لیگ برتر است، این صعود برای هوادارانی که نیم‌قرن با این تیم زندگی کرده‌اند و از عشق و علاقه‌شان به آن کم نشده و حمایت همیشگی آنها از سرخ‌های گیلانی در تمام سطوح لیگ پایین‌تر طی سالیان اخیر خود گواه بر غیرت و تعصب این هواداران است.

شاید بازگشت این تیم بتواند فوق‌العاده باشد، برای تیمی که از آخرین حضورش در سطح اول فوتبال 25 سال گذشته است.

تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان که با 53 امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد،‌ این تیم هم یک دهه است که در لیگ دسته یک فوتبال کشور حضور دارد و تا الان هیچ‌گاه نتوانسته در جمع سه تیم برتر لیگ دست اول قرار گیرد. این تیم همیشه در تمام فصول لیگ یک در میانه جدول قرار داشته و همواره سقوط را احساس می‌کرده، ولی امسال با عملکرد خوبی که داشته در رده دوم قرار دارد و شانس صعود به لیگ برتر را نیز دارد.

تیم پارس جنوبی که با 53 امتیاز در رده سوم قرار دارد یکی از تیم‌هایی است که اولین فصل حضورش را در لیگ آزادگان تجربه می‌کند و یکی از معدود تیم‌هایی است که از نظر مالی مشکل نداشته و به صورت چراغ‌خاموش و آرام‌آرام خود را به صدر جدول نزدیک کرده و دارای تماشاگران خوب و پرشوری است که به خوبی فوتبال را درک می‌کنند.

تیم فوتبال ملوان انزلی که با 53 امتیاز در رده چهارم قرار دارد، تیمی با ریشه ملقب به قوهای سپید استان گیلان، یک تیم خوب و ریشه‌دار ایران است و تنها تیم شهرستانی و یکی از باسابقه‌ترین باشگاه‌های کشور همراه با تماشاگران خوب و فوتبال‌دوست که همیشه همراه این تیم بوده‌اند و این تیم را حمایت کرده‌اند.

*سپیدرود رشت ابتدا در هفته سی و یکم باید به مصاف اکسین البرز و در هفته سی و دوم به مصاف ایرانجوان بوشهر و در هفته سی و سوم باید به مصاف تیم رده دومی گل‌گهر کرمان که مدعی صعود به لیگ برتر است، بازی سختی را در پیش دارد و این بازی می‌تواند تا حدودی وضعیت یکی از این دو تیم را برای صعود به لیگ برتر مشخص کند.

این تیم باید در هفته سی‌ و چهارم (هفته‌ آخر)‌ باید به مصاف استقلال اهوازی برود که این تیم سقوطش به لیگ دسته دو قطعی شده است.

*تیم گل‌گهر سیرجان در هفته سی و یکم ابتدا باید به مصاف تیم رده‌ سومی پارس جنوبی جم برود و این تیم با توجه به بازی‌هایی که در لیگ از خود نشان داده می‌تواند مشکلات زیادی برای گل‌گهر سیرجان به وجود بیاورد. تیم پارس جنوبی خود مدعی صعود به لیگ برتر است و دوست ندارد به همین سادگی بازی را واگذار کند و برای همین تیم گل‌گهر سیرجان بازی بسیار سختی را در پیش رو دارد.

در هفته سی و دوم باید به مصاف آلومینیوم اراک و در هفته سی و سوم نیز به مصاف تیم سپیدرود رشت که مدعی قهرمانی و صعود به لیگ برتر است، برود و باید در ورزشگاه اختصاصی خود این دیدار را برگزار کند و می‌توان این بازی را یکی از بازی‌های جذاب لیگ خواند.

این تیم در هفته سی و چهارم به مصاف تیم فولاد یزد که یکی از تیم‌هایی است که برای بقا در لیگ اول می‌جنگند و قاعدتاً بازی با این تیم‌ها سخت‌تر از سایر بازی‌هاست.

*تیم پارس جنوبی جم که با 53 امتیاز در رده سوم قرار دارد باید ابتدا در هفته سی و یکم به مصاف تیم فوتبال رده دومی گل‌گهر سیرجان برود که یکی از بازی‌های سختی است که تاکنون در پیش رو داشته است. در هفته سی و دوم به مصاف تیم رده سومی ملوان انزلی برود. تیم ملوان هم همانند گل‌گهر برای صعود به لیگ برتر از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

در هفته سی و سوم این تیم باید با استقلال اهوازی بازی کند که سقوطش با لیگ دسته دوم قطعی شده و این تیم در هفته سی و چهارم به مصاف تیم ایرانجوان می‌رود. تیم پارس جنوبی با توجه به بازی‌هایی که دارد کار سختی را پیش روی خود دارد.

*تیم ملوان بندر انزلی در هفته سی و یک باید به مصاف تیم مس رفسنجان و در هفته سی و دوم به مصاف رده سومی پارس جنوبی برود. تیم پارس جنوبی و تیم ملوان بندرانزلی هر دو دارای 53 امتیاز فقط از نظر تفاضل گل بهتر، پارس جنوبی در رده سوم قرار دارد و قطعاً بازی سختی برای هر دو است. تیم ملوان در هفته سی و چهارم هم باید بازی سختی را با تیم مسجدسلیمان که آن تیم هم برای بقا می‌جنگد برگزار کند.

اگر در یک بررسی کلی به جدول و برنامه مسابقات نگاه کنیم مشاهده می‌شود که  این 4 تیم با یک امتیاز یا تفاضل گل بیشتر در رده‌های بعدی جدول قرار دارند و اکثراً بازی‌های رودررویی باهم دارند که می‌توان بازی‌های رودرو را برای هر تیم سرنوشت‌ساز خواند و یا حتی بعضی از این 4 تیم باید در مقابل تیم‌هایی بازی کنند که برای بقا در لیگ یک مبارزه می‌کنند. قطعاً بازی با این تیم‌ها بسیار سخت‌‌تر از سایر تیم‌ها است و در کل از این 4 تیم 2 تیم باید به لیگ برتر صعود کند و به دلیل جذابیت لیگ نمی‌توان مشخص کرد که چه تیمی صعود به لیگ برتر می‌کند و چه تیمی سقوط، اما در پایین جدول باید 3 تیم آن به لیگ دو سقوط کنند. سقوط تیم فوتبال استقلال اهواز به لیگ دو قطعی شده و 3 تیم باقیمانده خیبر خرم‌آباد که در رده پانزدهم با 30 امتیاز قرار دارد باید به مصاف تیم‌های بادران تهران،‌استقلال اهواز، مس رفسنجان و خونه‌به‌خونه مازندران بازی‌های خود را برگزار نماید و تیم فولاد یزد که در رده شانزدهم با 27 امتیاز قرار دارد باید به مصاف ایرانجوان بوشهر، نساجی مازندران، فجر سپاسی و گل‌گهر سیرجان برود و از این 3 تیم، 2 تیم آن به همراه استقلال اهواز که در مجموع 3 تیم است باید به لیگ دسته دو سقوط کنند.