واکنش سرمربی سابق سرخپوشان به احتمال قرارداد 5 ساله برانکو

حمید درخشان در خصوص قهرمانی پرسپولیس در شانزدهمین دوره لیگ برتر در فاصله سه هفته به پایان مسابقات اظهار داشت: قبل از هر چیز باید به طرفداران باشگاه پرسپولیس تبریک گفت که در تمامی دیدارها یار و یاور تیم بودند و به خوبی نقش حمایتی خود را ایفا کردند. در کنار این موضوع معتقد هستم دو عامل در قهرمانی پرسپولیس نقش بسیار پر رنگی را ایفا کرد.

وی تصریح کرد: عامل اول این بود که مدیریت باشگاه به خوبی توانست نیاز بازیکنان و کادرفنی را فراهم کند و در بحث مسائل مالی به خوبی همه چیز را مدیریت کرد. عامل دوم نیز تلاش کادرفنی و بازیکنان بود که به خوبی وظایف خود را انجام دادند و باید از تک‌تک آنها بابت این مسئله تشکر کرد.

سرمربی پیشین پرسپولیس در خصوص شایعاتی که در خصوص تمدید قرارداد 5 ساله برانکو به گوش می‌رسد، گفت: تمدید قرارداد 5 ساله معقول نیست و دلیل آن نیز این مسئله است که شما در فوتبال ایران نمی‌دانید در 5 سال چه اتفاقاتی قرار است به وقوع بپیوندد. معمولا رسم اینگونه است که قرارداد را 2 یا 3 ساله تمدید و در صورت رضایت از عملکرد یک ساله دیگر آن را تمدید می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی شما قرارداد 5 ساله ثبت می‌کنید اگر به هر دلیلی قادر به همکاری نباشید باید عین 5 سال مطالبات مالی را پرداخت کنید و این خسارت بسیار بزرگی برای باشگاه خواهد داشت. این مسئله به هیچ عنوان کار مدیریتی درستی نیست و من فکر نمی‌کنم چنین اتفاقی بیفتد.

درخشان با تاکید بر کار سخت پرسپولیس برای موفقیت در آسیا یادآور شد: در آسیا تفاوت‌های زیادی بین فوتبال ما و رقبا وجود دارد. مشکلاتی در آسیا برای تیم‌های ما وجود دارد و معمولا رقبای ما با تجهیزات کامل و جذب بازیکن گران قیمت سطح کیفی خود را بسیار ارتقا می‌دهند و این موضوع کار نمایندگان ما را سخت می‌کند. کار پرسپولیس نیز برای صعود از گروه خود با توجه به غیبت دو بازیکن کلیدی خود مقابل الهلال عربستان بسیار سخت است.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در خصوص کیفیت شانزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر گفت: سطح لیگ برتر امسال با توجه به وقفه‌های بسیار طولانی که در برگزاری مسابقات اتفاق افتاد چندان بالا نبود اما باشگاه‌ها دست به دست هم دادند تا با موفقیت تیم ملی این خلا چندان به چشم نیاید.