آیا پرسپولیس کار قانونی انجام داده است؟

محمد علی ترکاشوند معاون اقتصادی باشگاه پرسپولیس روز گذشته از عقد قرارداد 2 ساله با منشا خبر داد اما با توجه به محرومیت پرسپولیس در نقل و انتقالات، این باشگاه برای ثبت قرارداد با مهاجم نیجریه ای با مشکلاتی مواجه است. 

موضوع عقد قرارداد منشا با پرسپولیس به محل مناقشه میان مسئولان پرسپولیس و فدراسیون فوتبال تبدیل شده است چرا که هر کدام نظر متفاوتی در این باره دارند. 

 روزبه وثوق احمدی رئیس کمیته تعیین وضعیت بازیکنان در این باره به خبرنگار ما گفت:  پرسپولیس تا زمانی که بدهی بازیکنان خارجی سابق خود را تسویه حساب نکند اجازه ثبت قرارداد با منشا ندارد.

وی در ادامه عنوان کرد: محرومیت باشگاه های بدهکار از جذب بازیکن خارجی مربوط به قانون فیفا نیست بلکه مصوبه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال است. تا زمانی که باشگاه ها بدهی های خارجی خود را تسویه حساب نکنند اجازه جذب بازیکن خارجی ندارند. 

مسئول کمیته وضعیت بازیکنان بیان کرد: در حال حاضر هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال پایبند به مصوبه خود است و باشگاه ها باید تمام پرونده های خارجی خود را ببندند تا بتوانند بازیکن خارجی جذب کنند. 

البته معاون حقوقی پرسپولیس اظهار نظر متفاوتی نسبت به موضوع محرومیت از جذب بازیکن خارجی دارد. 

علی جمشیدی نیز درباره این مطلب گفت: مسئولان باشگاه قبل از مصوبه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال مبنی بر محرومیت باشگاه های بدهکار بابت جذب بازیکنان خارجی با گادوین منشا به توافق رسیده بودند و مشکلی برای ثبت قرارداد این بازیکن وجود ندارد. 

وی در ادامه عنوان کرد: ما تابع تصمیمات هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال هستیم و همه دستورالعمل ها را اجرا می کنیم اما با منشا قبل از ابلاغ فدراسیون فوتبال قرارداد داخلی بستیم. براین اساس به راحتی می توانیم با منشا قرارداد منعقد کنیم. 

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس در پایان خاطر نشان کرد: پرونده های حقوقی زیادی در فیفا داریم که به دنبال تسویه حساب با مربیان و بازیکنان سابق خارجی هستیم تا با مشکلی مواجه نشویم.