شرایط تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا+جدول

در چارچوب هفته ششم لیگ قهرمانان آسیا، استقلال به مصاف التعاون عربستان و استقلال خوزستان به دیدار الجزیره امارات می‌روند تا تکلیف صعود دو نماینده کشورمان مشخص شود.

التعاون عربستان - استقلال

استقلال تقریبا از گروه خودش صعود کرده، مگر اینکه با 4 گل مقابل نماینده عربستان شکست بخورد. روی کاغذ، شاگردان علیرضا منصوریان شانس زیادی برای برتری مقابل حریف دارند، اما یک غفلت می‌تواند کار را مشکل کند. شاگردان منصوریان در بازی رفت در عمان، با نتیجه 3 بر صفر حریف خود را شکست دادند و به دنبال برتری در بازی برگشت هم هستند. در این بازی که باید در کشور ثالث و در قطر برگزار شود، استقلالی‌ها وریا غفوری را به علت مصدومیت در اختیار ندارند.

هدفی که استقلال دنبال می‌کند، صدرنشینی در گروه خود است تا شرایط میزبانی در مرحله بعد به سود این تیم شود. شاگردان منصوریان در صورتی که به عنوان تیم صدرنشین صعود کنند، به مصاف تیم دوم گروه C خواهند رفت. گروهی که العین امارات، الاهلی عربستان، ذوب‌آهن اصفهان و بنیادکار ازبکستان به ترتیب اول تا چهارم هستند. سه تیم شانس صعود دارند و قطعا استقلالی‌ها دوست ندارند با نماینده عربستان روبه‌رو شوند. اگر حریف استقلال، نماینده عربستان باشد، بازی رفت و برگشت در کشور ثالث برگزار خواهد شد.

استقلال در گروه A، صاحب دو برد، دو تساوی و یک شکست شده و به دلیل شکست در بازی رودررو مقابل الاهلی امارات در جایگاه دوم ایستاده است. گروهی که استقلال قرار گرفته، شرایط پیچیده‌ای دارد و حتی ممکن است تیم‌های سوم و چهارم به جای الاهلی و استقلال صعود کنند.

در زیر جدول گروه را مشاهده می‌کنید:

ردیف تیم‌ها بازی‌ها برد مساوی باخت گل‌زده گل خورده تفاضل گل امتیاز
1 الاهلی 5 2 2 1 6 5 1+ 8
2 استقلال 5 2 2 1 8 4 4+ 8
3 التعاون 5 1 2 2 6 10 4- 5
4 لوکوموتیو 5 1 2 2 7 8 1- 5

استقلال خوزستان - الجزیره امارات

شاگردان اکبر پورموسوی نتایج خوبی در اولین حضورشان در لیگ قهرمانان آسیا کسب کرده‌اند، اما برای اینکه این موفقیت تلخ نشود، نیاز است که آبی‌پوشان خوزستانی از سد الجزیره عبور کنند. استقلال خوزستان در گروه B دو برد، دو تساوی و یک شکست دارند و با تساوی خانگی برابر الجزیره هم می‌توانند راهی مرحله بعد شوند. حریف استقلال خوزستان تنها یک امتیاز در گروه خودش کسب کرده و برای اعاده حیثیت به میدان می‌رود. شاگردان پورموسوی خوب می‌دانند که اگر از حریف اماراتی شکست بخورند، ممکن است سرنوشت باشگاه هم تغییر کند. صعود از این گروه و رفتن به مرحله بعد می‌تواند باعث شکوفایی فوتبال خوزستان شود. استقلال خوزستان در این فصل با مشکلات مالی زیادی روبه‌رو بود، اما بازیکنان این تیم برای صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، عزم خود را جزم کرده‌اند. در صورتی که شاگردان پورموسوی شکست بخورند و الفتح عربستان برابر حریفش به برتری برسد، نماینده عربستان راهی مرحله بعد خواهد شد.

ردیف تیم‌ها بازی‌ها برد مساوی باخت گل‌زده گل‌خورده تفاضل گل امتیاز
1 لخویای قطر 5 3 2 0 11 5 6+ 11
2 استقلال خوزستان 5 2 2 1 5 4 1+ 8
3 الفتح عربستان 5 1 3 1 6 5 1+ 6
4 الجزیره امارات 5 0 1 4 2 10 8- 1

برنامه کامل هفته آخر لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب آسیا به شکل زیر است:

دوشنبه 18 اردیبهشت

گروه D

پرسپولیس ایران - الوحده، ساعت 19:55

الریان قطر - الهلال عربستان، ساعت 19:55

گروه C

الاهلی عربستان - ذوب‌آهن ایران، ساعت 20:10

العین امارات - بنیادکار ازبکستان، ساعت 20:10

سه‌شنبه 19 اردیبهشت

گروه A

التعاون عربستان - استقلال، ساعت 20:20

الاهلی امارات - لوکوموتیو ازبکستان، ساعت 20:20

گروه B

استقلال خوزستان - الجزیره امارات، ساعت 20

لخویای قطر - الفتح عربستان، ساعت 20