طارمی و مسلمان زوج جدانشدنی قهرمان ایران

صعود شیرین پرسپولیس در روز پایانی مرحله گروهی توام شد با آقای گلی مهدی طارمی در این فصل از لیگ قهرمانان تا سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز در نخستین آنالیز خود از بازی های هفته آخر به تحلیل موفقیت این مهاجم ملی پوش و همچنین صعود پرسپولیس بپردازد.


در آنالیز سایت AFC نه تنها در تمامی آمارها پرسپولیس موفق تر از حریف خود الوحده ظاهر شد بلکه با استناد به این آنالیز نتایج بسیار مهمی نیز از قدرت تاکتیکی و فردی بازیکنان حاضر در قهرمان ایران مشخص شد که می تواند برای رقبای این تیم در مراحل بعدی از جمله لخویا قطر زنگ خطری بزرگ قلمداد شود.


در بخش نخست آنالیز آمده است:«بازیکنان پرسپولیس در دوئل های فردی با بازیکنان الوحده در 62 درصد موفق بودند و با زدن 21 تکل موفق و 24بار قطع حملات حریف اماراتی نشان دادند از چه میزان دوندگی و سختکوشی بهره می برند. خط میانی این تیم متشکل از کامیابی نیا، مسلمان، رفیعی و احمدزاده در بیش از 68 درصد بازی موفق تر از هافبک های الوحده ظاهر شده و دوندگی های آنها جالب توجه بود به خصوص سروش رفیعی که از این جمع با 11 بار قرار گرفتن در حملات این تیم موفق شد روی اشتباه راشد علی گل او تیم خود را نیز وارد دروازه حریف کند».

 


در بخش دوم آنالیز AFC نوبت به مهدی طارمی رسید.« مهدی طارمی یک بار دیگر پرشور و حرارت ظاهر شد تا جایی که شب سختی را برای مدافعان الوحده رقم زد. در 12 موقعیتی که به دست آورد 7 بار تا مرز بازگشایی دروازه پگیش رفت اما از این تعداد سه بار توپ ها به تور دروازه چسبید تا شاهد هت تریک این بازیکن باشیم. زوج طارمی و امیری با شناخت کامل از یکدیگر بارها از کانال های نفوذی که سرمربی تیم تعبیه کرده بود به خصوص از جناح چپ جایی که حمدان کمالی ضعیف ظاهر شده بود موقعیت های خوبی خلف کردند و هر سه گل مهدی طارمی نیز از سمت راست محوطه جریمه الوحده ساخته شد آن هم با برنامه های تاکتیکی متنوع».

 

 

سایت AFC در پایان به تاثیر گذاری ویژه محسن مسلمان در نمایش پرسپولیس اشاره و تصریح کرد:« اگر مهدی طارمی در پایان ماشه را برای شلیکگ به قلب الوحده کشید باید از نمایش محسن مسلمان هم به نیکی یاد کنیم بازیکنی که در طول 90 دقیقه مغز متفکر تیم بود و در خط میانی با سحر و جادوی خود نمایش پرسپولیس را تکمیل کرد. او در اولین گل مهدی طارمی نقش اصلی را ایفا کرد ضمن این که با ایجاد دو موقعیت مسلم گلزنی دیگر می توانست مرد اول تیم لقب بگیرد. آزادی عمل مسلمان در میدان تا جایی که او در عمق، کناره ها و پشت مهاجم حضور داشت واقعا الوحده را آزار داد و به نوعی می توان گفت زوج مسلمان – طارمی عملکردی عالی از خود در راه صعود پرسپولیس و برد پرگل برابر الوحده ارائه دادند».