آخرین وضعیت نقل و انتقالات پرسپولیس

 سرخپوشان پایتخت فعالیت چشمگیری قبل از شروع فصل نقل و انتقالات داشتند و شجاع خلیل زاده و گادوین منشا را به خدمت گرفتند. نقل و انتقالات پرسپولیس به سرعت پیش می رفت که با دستور وزارت ورزش و جوانان متوقف شد تا سرخپوشان پایتخت بعد از انتخابات به دنبال جذب بازیکنان مدنظر برانکو باشند. 

 

البته سرخپوشان پایتخت به علت بدهی های خارجی خود هنوز نتوانستند قرارداد گادوین منشا را در هیئت فوتبال ثبت کنند اما آنها امیدوارند با حمایت تاج رئیس فدراسیون فوتبال بتوانند قرارداد منشا را منعقد کنند. 

 

برانکو چند روز پیش اعلام کرد که چهار، پنج بازیکن برای فصل بعد نیاز دارد و به احتمال زیاد پرسپولیس در پستهای دفاع چپ، هافبک میانی، هافبک هجومی و مهاجم بازیکن جذب می کند تا نقاط ضعف خود را پوشش بدهد. 

 

سرخپوشان پایتخت در فصل شانزدهم مشکلاتی در جناح چپ داشتند و برانکو از بازیکنان غیر تخصصی در این پست استفاده می کرد. 

 

براین اساس مسئولان پرسپولیس برای رفع نقطه ضعف خود در جناح چپ به سراغ گزینه های مدنظر برانکو رفتند اما گویا این پست برای قرمزپوشان طلسم شده است چرا که دست روی هر بازیکنی می گذارند موفق به جذبش نمی شوند.

 

سعید آقایی، شایان مصلح،پیمان شیرزادی،سعد ناطق، احسان حاج صفی گزینه های پرسپولیس در جناح چپ هستند اما تاکنون نتوانستند با هیچ کدام به توافق نهایی برسند و آنها را جذب کنند. 

 

سعید آقایی مدافع تراکتورسازی مدنظر برانکو در جناح چپ است. این بازیکن به توافقاتی با سرخپوشان پایتخت دست پیدا کرده بود و به نظر می رسید با شروع فصل نقل و انتقالات نامش در کنار منشا و خلیل زاده به عنوان خرید جدید باشگاه معرفی شود اما این اتفاق رخ نداد. 

 

آقایی به صورت قرضی به تراکتورسازی پیوسته بود و با اتمام فصل شانزدهم باید به گسترش فولاد برگردد. براین اساس باشگاه پرسپولیس جهت  به خدمت گرفتن آقایی باید مبلغ بالایی برای رضایت نامه اش بپردازد که با توجه به مشکلات مالی ، پرسپولیس توان پرداخت این پول را برای جذب آقایی ندارد. 

 

مسئولان پرسپولیس به برانکو اعلام کردند که آقایی را نمی توانند جذب کنند و باید وی به دنبال بازیکن دیگری باشد. براین اساس برانکو به دنبال بازیکن زیر 23 سال در جناح چپ است تا این جناح را پوشش بدهد. 

 

سعد ناطق مدافع عراقی توانایی بازی در دو پست مدافع میانی و هافبک دفاعی را دارد . این بازیکن قرار بود بعد از بازی معوقه تیم پلیس عراق برای عقد قرارداد با پرسپولیس به ایران بیاید اما به علت مشکلات سرخپوشان در جذب بازیکن خارجی و ممانعت فدراسیون فوتبال در ثبت قرارداد منشا باعث شده پرونده پرسپولیسی شدن این بازیکن معلق شود. ناطق چند پیشنهاد خوب از کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد و به نظر می رسد سرخپوشان برای جذب وی کار دشواری دارند. 

 

احسان حاج صفی بازیکن سپاهان هم مدنظر برانکو در جناح چپ است. حاج صفی قراردادش با سپاهان به پایان رسیده و بازیکن آزاد محسوب می شود. البته به نظر نمی رسد که وی تمایل به جدایی از سپاهان را داشته باشد و اگر پیشنهاد خوب خارجی نداشته باشد با سپاهان قراردادش را تمدید می کند. 

 

شایان مصلح مدافع سپید رود رشت هم یکی از گزینه های برانکو در جناح چپ است اما وی نیز سهمیه بزرگسال محسوب می شود و به نظر نمی رسد پرسپولیس این بازیکن به خدمت بگیرد. 

 

پیمان شیرزادی بازیکن استقلال خوزستان هم مدنظر برانکو است اما باشگاه پرسپولیس هنوز اقدامی برای جذب این بازیکن نکرده است. 

 

کمال کامیابی نیا و سروش رفیعی بازیکنان پرسپولیس قراردادشان با این تیم به پایان رسیده است اما هنوز سرخپوشان پایتخت نتوانستند قرارداد این دو بازیکن تمدید کنند چرا که آنها سودای لژیونر شدن دارند. 

 

البته مسئولان پرسپولیس شانس آوردند که کامیابی نیا به علت جراحی کتف آسیب دیده اش نمی تواند دو ماه در میادین حاضر شود و فرصت حضور در تیمهای خارجی را از دست داد. 

 

طبق اعلام مدیر برنامه های کامیابی نیا، این بازیکن قرار است در روزهای آینده قراردادش را با سرخپوشان پایتخت تمدید کند و خیال برانکو را در پست هافبک دفاعی راحت کند. 

 

البته احمد نوراللهی مقدمات لازم برای دریافت کارت پایان خدمت خود را انجام می دهد تا فصل آینده به پرسپولیس بپیوندد. با حضور نوراللهی و کامیابی نیا دیگر برانکو دغدغه ای برای پست هافبک دفاعی نخواهد داشت. 

 

رضا اسدی هافبک دفاعی نفت تهران هم مدنظر برانکو برای فصل بعد است اما با تمدید قرارداد کامیابی نیا و بازگشت نوراللهی دیگر نیازی به خرید اسدی نیست. 

 

فرشید باقری بازیکن استقلال هم مدنظر برانکو در پست هافبک دفاعی بود که منصوریان اجازه جدایی به این بازیکن را نداد تا به پرسپولیس بپیوندد. 

 

سروش رفیعی بازیکنی که در نیم فصل اول به پرسپولیس پیوست با عملکرد درخشان خود مدنظر تیمهای خارجی قرار گرفته است. گفته می شود یک تیم آلمانی خواهان جذب رفیعی شده است اما وی بیان کرده بعد از بازی با لخویای قطر وضعیت خود را مشخص می کند. 

 

به هر حال برانکو جانشین رفیعی هم انتخاب کرده تا در صورت جدایی این بازیکن مشکلی برای فصل بعد نداشته باشد. گفته می شود داریوش شجاعیان مدنظر برانکو برای جانشینی رفیعی است. البته بوناچیچ سرمربی گسترش فولاد اعلام کرده که این بازیکن را برای فصل بعد می خواهد و حضورش در پرسپولیس منتفی شده است. 

 

مهدی ترابی بازیکن سایپا هم مدنظر برانکو در پست هافبک هجومی است اما دایی آب پاکی بر روی دست پرسپولیس ریخت و اعلام کرد ترابی را نیاز دارد و به سرخپوشان پایتخت این بازیکن را نمی دهد. 

 

گفته می شود امید عالیشاه دیگر بازیکن سرباز پرسپولیس به علت کسری خدمت سه ماه دیگر سربازی اش به پایان می رسد و مشکلی برای پیوستن به پرسپولیس ندارد. 

 

برانکو از بازگشت نوراللهی و عالیشاه استقبال کرده و منتظر این دو بازیکن است تا لیست نفراتش تکمیل شود. 

 

پرسپولیس با وجود جذب منشا همچنان به دنبال خرید یک مهاجم است چرا احتمال لژیونر شدن طارمی وجود دارد. 

 

مهدی طارمی از تیمهای آسیایی و اروپایی پیشنهاد دارد اما به علت قرارداد داشتن با پرسپولیس نیاز به رضایت نامه دارد. براین اساس قرار است باشگاه پرسپولیس بعد از بازی با لخویا درباره جدایی طارمی تصمیم بگیرد. 

 

البته برانکو مخالفتی با جدایی طارمی نکرده است و این موضوع را در اختیار باشگاه قرار داده است. 

 

برانکو برای جانشینی طارمی هم رحیم زهیوی بازیکن سابق استقلال خوزستان را در نظر دارد. 

 

گفته می شود باشگاه پرسپولیس مذاکرات جدی خود را با زهیوی آغاز کرده تا در صورت جدایی طارمی این بازیکن به خدمت بگیرد. 

 

علی علیپور مهاجم پرسپولیس هم از یک باشگاه قطری پیشنهاد 400 هزار دلاری دریافت کرده است اما مسئولان پرسپولیس خواهان دریافت یک میلیون دلار شدند تا رضایت نامه این بازیکن را صادر کنند. 

 

ساسان انصاری هم به جمع گزینه های مدنظر برانکو اضافه شده است و احتمال پیوستن وی به پرسپولیس وجود دارد. 

 

همچنین برانکو لیست مازاد تیم خود را به باشگاه داده است تا هر چه سریعتر با بازیکنانی که رضایت وی را جلب نکردند قطع همکاری شود. 

 

محمد امین آرام طبع و  احسان الوان زاده به طور قطعی از پرسپولیس جدا می شوند و برانکو هنوز درباره مابقی بازیکنان از جمله شهاب کرمی و سامان نریمان جهان نظر قطعی خود را نداده است. 

 

به هر حال باید دید مسئولان پرسپولیس می توانند بازیکنان مدنظر برانکو را جذب کنند یا نه!