منصوریان هزینه‌ی غیبت نورافکن را می‌پردازد؟

 علیرضا منصوریان سرمربی استقلال بعد از پایان لیگ بر خلاف موضع گیری های اولیه ی خود تصمیم گرفت تا امید نورافکن را در اختیار تیم ملی جوانان برای حضور در مسابقات جام جهانی قرار دهد. نورافکن یکی از مهره های کلیدی استقلال است و در نیم فصل دوم از عوامل موفقیت این تیم به شمار می رود اما منصوریان ترجیح داد تا این بازیکن در دیدار رفت و احتمالا برگشت استقلال را برابر العین همراهی نکند.


منصوریان در شرایطی این تصمیم را اتخاذ کرد که امید ابراهیمی دچار مصدومیت بود اما مشخص نبود که این بازیکن می تواند استقلال را برابر العین همراهی کند یا در این دیدار غایب خواهد بود. سرمربی آبی ها نورافکن را در اختیار تیم ملی جوانان قرارداد و پس از آن مشخص شد که تلاش های کادر پزشکی استقلال برای رساندن ابراهیمی نتیجه نداده و این بازیکن غایب استقلال در این دیدار خواهد بود.


امید ابراهیمی، کاوه رضایی و رابسون سه بازیکنی بودند که ستون های تیم منصوریان محسوب می شدند و سرمربی استقلال در تمامی مسابقات از این بازیکنان در مرکز زمین استفاده می کرد. این سه بازیکن به دلیل تاثیر گذاری خود هیچگاه در سیستم چرخشی منصوریان قرار نداشتند تا حالا منصوریان یکی از سه عنصر کلیدی خود را از دست بدهد. سرمربی استقلال البته این شانس را داشت تا در غیاب امید ابراهیمی از زوج نورافکن و باقری در مرکز زمین استفاده کند اما نورافکن با تصمیم منصوریان در اردوی تیم ملی حضور دارد و حالا منصوریان مجبور به استفاده از بازیکنانی در این منطقه از زمین است که آشنایی چندان با شرح وظایف جدید خود ندارند.


این اتفاق می تواند در نتیجه ی دیدار رفت دو تیم استقلال والعین برای منصوریان هزینه های زیادی داشته باشد و اگر استقلال نتواند در آزادی نتیجه ی مطلوبی برابر العین کسب کند، شانس صعود این تیم به حداقل کاهش خواهد یافت. اتفاقی که می تواند باعث انتقاد هواداران استقلال از منصوریان شود و البته پشیمانی منصوریان از این اتفاق را به همراه داشته باشد.


جانشین نورافکن در ترکیب استقلال و البته نمایش این بازیکن موضوعی است که می تواند کمک زیادی به منصوریان برای فرار از انتقادات داشته باشد.