شکست شش بر یک استقلال مقابل العین یادآور شکست سنگین در دربی ۵۲!
شکست استقلال مقابل العین با شش گل خورده یکی از سنگین‌ترین شکست‌های تاریخ این باشگاه محسوب می‌شود و قطعاً این نتیجه از ذهن فوتبال‌دوستان پاک نخواهد شد. پس از کسب این نتیجه توسط آبی‌پوشان به مقایسه آن با شکست سنگین در دربی دوازدهم مقابل پرسپولیس که در سال ۵۲ انجام شده بود، پرداخته شد.

 

در بازی تاریخی تاج (استقلال) مقابل پرسپولیس که در سال ۵۲ برگزار شد، سرخپوشان پایتخت توانستند با نتیجه ۶-۰ به پیروزی برسند و قاطعانه‌ترین پیروزی تاریخ دربی‌های سرخابی تهران را رقم بزنند. نتیجه‌ای که تا به امروز دیگر تکرار نشده است. شکست شش بر یک استقلال مقابل العین به نوعی یادآور همان بازی و شکست تلخ برای آبی‌پوشان بود.

 

در این میان یکی از افراد حاضر در تیم استقلال در بازی معروف سال ۵۲ هم حضور داشته و به نوعی تنها فرد حاضر در دو شکست شش گله استقلال محسوب می‌شود. نصرالله عبداللهی، مدافع‌ آن سال‌های استقلال در دربی دوازدهم که منجر به شکست شش بر صفر استقلال شد، به عنوان مدافع وسط در زمین حضور داشت و از نزدیک شاهد تلخ‌ترین شکست تاریخ باشگاهش بود. عبداللهی در حال حاضر به عنوان سرپرست در استقلال مشغول است و شکست شش بر یک مقابل العین را هم در این تیم تجربه کرد تا تنها وجه مشترک هر دو شکست سنگین استقلال بوده است.

 

در عکس مربوط به این خبر عبداللهی اولین نفری است که روی نیمکت نشسته. تقریبا روبروی منصوریان.