پیشکسوت فوتبال: طراحی ما برای بازی مقابل ازبکستان عالی بود

مجید نامجو مطلق در خصوص پیروزی تیم ملی مقابل ازبکستان و صعود به جام جهانی گفت: جا دارد به همه ایرانیان این صعود را تبریک بگویم چرا که برای اولین بار بدون استرس و بدون اینکه کار به روز آخر بکشد به جام جهانی رفتیم و کار تیم ملی به جایی رسیده که دو بازی مانده به پایان بازی‌ها به جام جهانی صعود کرد. ما تنها تیمی هستیم که در مقدماتی جام جهانی گل نخوردیم و امیدوارم دو بازی بعدی هم دروازه ما بسته بماند تا یک رکورد افسانه‌ای خلق کنیم.

وی ادامه داد: مقابل ازبکستان خیلی خوب بودیم و استراتژی کی‌روش عالی بود چرا که شاید استرس بالای بازی روی بازیکنان اثر می‌گذاشت اما کی‌روش کاری کرد که بدون غرور و استرس بازی کردیم. در طول بازی منطقی کار کردیم و خیلی خوب حریف را آنالیز کردیم. در نیمه اول به خوبی حریف را آنالیز کردیم و در حالی که ازبکستان دفاع بسته‌ای داشت بازی را به کناره‌ها بردیم تا عمق دفاع ازبکستان باز شود و دیدید که هر 2 گل هم از عمق به ثمر رسید.

پیشکسوت فوتبال کشورمان تصریح کرد: طراحی ما برای بازی مقابل ازبکستان عالی بود. هافبک‌های قدرتمند ازبکستان را از کار انداختیم و در حالی که این تیم ضد حملات خطرناکی می‌کرد اما نتوانست روی دروازه‌ما خطری بیاورد. واقعاً باید به بازیکنان و کادر فنی این پیروزی را تبریک بگویم. ما به جایگاهی رسیده‌ایم که می‌توانیم در جام جهانی هم بازی‌های خوبی انجام دهیم و الان انتظار از تیم ملی بالا رفته است به طوری که امیدواریم برای اولین‌بار از گروه‌مان در جام جهانی صعود کنیم.

نامجو مطلق در پاسخ به این سؤال که برای صعود تیم ملی در جام جهانی باید چه کارهایی انجام دهیم، اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای موفقیت یک ماه یا دو ماه نیست. باید یک برنامه بلندمدت داشته باشیم. ما باید یک برنامه کلی برای جام جهانی داشته باشیم. چرا که قابلیت خوبی در کادر فنی و تیم ملی وجود دارد و می‌توانیم در جام جهانی شگفتی‌ساز شویم. کی‌روش تجارب خوبی دارد و می‌تواند راه صعود تیم ملی در جام جهانی را هموار کند. البته قبل از این تنش‌هایی در کار وجود داشت اما امیدوارم شرایط به گونه‌ای باشد که همه دست به دست هم دهند تا در جام جهانی عملکرد خوبی داشته باشیم.

وی درباره شباهت صعود تیم ملی به جام جهانی 1998 فرانسه و صعود به جام 2018 روسیه اظهار داشت: روزی که در استرالیا به جام جهانی صعود کردیم یک روز به یادماندنی برای فوتبال بود. آن روز شرایط سختی داشتیم و مسیر رفتن ما به جام جهانی خیلی طولانی شد. ما تیم بزرگ استرالیا را حذف کردیم که کمتر کسی فکر می‌کند بتوانیم این کار را انجام دهیم. تیم ملی استرالیا آن روزها بسیار قوی‌تر از تیم فعلی بود. در بازی با ازبکستان هم که شب گذشته انجام شد ملی‌پوشان به نوعی دیگر خودشان را نشان دادند. به جز جام جهانی 1978 که یک بازی زودتر به جام جهانی صعود کردیم این بار توانستیم دو بازی مانده به پایان بازی‌ها به جام جهانی صعود کنیم. جالب اینجا است که فاصله ما با تیم‌های دیگر بسیار زیاد است و این دو اتفاق بزرگ هرگز فراموش نخواهد شد.