شاگردان منصوریان در خط دفاعی با صلابت تر از گذشته ظاهر شدند

نمایش استقلال برابر نساجی مازندران در اولین دیدار تدارکاتی پیش فصل هر چند آینه تمام نمایی از تفکرات منصوریان برای فصل جاری نیست اما 90 دقیقه نمایش استقلال برابر شاگردان پاشازاده یک پیام بسیار مهم داشت؛ شاگردان منصوریان در دیدار با  نساجی در سازمان دفاعی نمایش بسیار خوبی داشتند و در دقایقی که را توپ در اختیار نداشتند نیز با سازمان دهی مناسب توانستند اجازه خلق موقعیت را از رقیب خود بگیرند.


شاگردان منصوریان در این دیدار در خط دفاعی با صلابت تر از گذشته ظاهر شدند و اجازه ندادند تا نساجی در طول 90 دقیقه حتی یک موقعیت گل جدی روی دروازه استقلال خلق کند؛ موضوعی که فصل گذشته کمتر در استقلال شاهد آن بودیم و در هر دیدار دروازه بان های استقلال باید بارها برای بسته نگه داشتن دروازه خود واکنش های کلیدی انجام می دادند و البته در بسیاری از بازی ها با وجود ثبت تعداد زیادی سیو در نهایت دروازه خود را باز شده می دیدند. کنترل بازی، جلوگیری از تهدید شدن دروازه و البته پرس شدید از خط دفاعی حریف سه فاکتوری است که پیش از این کی روش در مسیر صعود تیم ملی به جام جهانی از آن به خوبی بهره برد. استقلالی ها البته در خط حمله فرصت طلبی های بازیکنان تیم ملی را نداشتند اما حضور دستیار پیشین کی روش در تیم ملی باعث شده تا استقلال در فلسفه بازی خود به دنبال تکرار فلسفه کارلوس کی روش باشد. فلسفه ای که البته اجرایی کردن آن در زمین به تمرینات طولانی و هماهنگی بالا نیاز دارد و قطعا استقلالی ها نمی توانند نمایشی مانند آنچه تیم ملی ارائه می دهند را تکرار کند اما با این فلسفه استقلال می تواند امیدوار به تکرار نمایش خود در لیگ دوازدهم باشد.


آبی ها برای این موضوع البته مهره های قابل اعتمادی نیز در اختیار دارند؛ پژمان منتظری در خط دفاع یک رهبر کامل است و دو هافبک دفاعی این تیم نیز مهره های قابل اعتمادی هستند که می توانند ساختار دفاعی این تیم را سازمان دهند. همچنین آبی ها در خط حمله بازیکنان سرعتی و خلاقی در اختیار دارند که می توانند در بازی های لیگ نقش پر رنگی را ایفا کند. تیم منصوریان مطمئنا در بازی های پیش فصل به ویژه دیدار با پرسپولیس محک جدی تری خواهد خورد و آن زمان بیشتر مشخص می شود که مک درموت توانسته ساختاری مانند ساختار تیم ملی را برای بازیکنان ایجاد کند و یا استقلال فاصله زیادی با چهارچوب های این فوتبال دارد.


هر چند ارائه این سبک بازی نمی تواند گل های زیبا و بازی جذاب را در پی داشته باشد، اما آخرین قهرمانی استقلال در لیگ دوازدهم با فوتبالی از این سبک به دست آمد و حالا منصوریان امیدوار است تا از هفته های ابتدایی با ارائه یک فوتبال اقتصادی خود را به عنوان مدعی جدی لیگ مطرح کند.