بیانیه آتشین کی‌روش علیه اسدی

سرمربی پرتغالی تیم ملی در صفحه شخصی اش در یکی از صفحات مجازی بیانیه ای علیه اسدی منتشر کرد ، در این بیانیه آمده است:"

دوستان عزیز

- آخرین رده بندی تیم های ملی که امروز توسط فیفا منتشر شد، بار دیگر نشان داد که ایران بهترین تیم آسیا است و با ۷ پله صعود به رتبه تاریخی ۲۳ رسیده است، که با توجه به سیستم محاسباتی جدید رده بندی، بهترین آمار است.

- بعد از جام جهانی برزیل و صعود به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، این دستاورد، بهترین لحظه در تاریخ فوتبال ایران است و نتیجه تعهد، کار مداوم و کیفیت بازیکنان و کادر فنی ما در طول ۶ سال گذشته است.

- همانطور که همه به خوبی در ایران می دانند، این دستاورد برخلاف میل همه کسانی است که دائماً سعی کرده اند تا علیه منافع تیم ملی اقدام کنند و حتی کسانی مثل اسدی (دبیرکل فدراسیون) از داخل فدراسیون هم بوده اند. یک جادوگر مشهور و یک حریف دائمی برابر اهداف و رؤیا های تیم ملی.

- این جادوگر (اسدی)، مدیر و سرپرستی ناتوان و بی مصرف است که هیچ کاری برای بهبود فدراسیون فوتبال ایران انجام نداده و کسی است که با هدف اخراج سرمربی تیم ملی و از بین بردن زحمات و کار های او، در پست خود باقی مانده است. او کسی است که سعی کرد تمام اصحاب رسانه و هواداران فوتبال ایران را احمق جلوه دهد و گفت که دلیلی برای حمایت از سرمربی تیم ملی، پروژه او و کادر فنی اش وجود ندارد. او کسی است که جایگاه خود را با استفاده از جادو و ارتباط با وزیر ورزش سابق به دست آورده است. این جادوگر، که خدمه خود را دارد (بعضی از آنها خارج از فدراسیون)، در فوتبال ایران بسیار شناخته شده است و با طرح او بود که آقای کفاشیان، جناب نبی را اخراج و به او خیانت کرد، کسی که یک مرد بزرگ و حرفه ای بود.

- با علم بر این سناریو، و حالا که یک بحث متعادل و مناسب در مورد آماده سازی تیم برای جام جهانی مهم تر از هر زمانی است، اجازه دهید سؤالات زیر را مطرح کنم:

۱) آقای اسدی، چون شما دوباره با نتایج و واقعیات شکست خورده اید، و از آنجایی که جادوگر بزرگی هستید، آیا نوبت تان نیست که شجاعت و مردانگی نشان داده یا بهترین حقه خود را رو کنید، و یک گام دیگر از جادوی خود را به فوتبال ایران نشان دهید و ناپدید شوید؟

۲) با تمام احترام، آیا زمانش نرسیده که رئیس فدراسیون، آقای تاج بالاخره به وعده ای که یک سال و نیم پیش داده بود عمل کند، و صلح و آرامش و هماهنگی را به داخل فدراسیون فوتبال بازگرداند و تمام کسانی که به طور سیستماتیک به منافع تیم ملی آسیب می رسانند را اخراج کند؟ فدراسیون فوتبال ایران نمی تواند بدون انجام تکالیف ابتدایی خود، احترام و حمایت خارجی را به دست آورد. در این لحظه منحصر به فرد، هواداران فوتبال ایران خواستار موضعی قوی و منسجم در مورد منافع تیم ملی هستند. آیا وقت عمل کردن به قول ها و تصمیم گیری برای تحقق و ساخت آینده ای موفق برای فوتبال ایران نرسیده است که داری هارمونی، احترام و آرامش باشد؟

۳) در نهایت، باید به چه دستاورد های بیشتری برسیم تا این گام های جادویی به واقعیت تبدیل شوند؟

به سوی آینده،

کارلوس کیروش!