دل طرفداران استقلال شکسته شد

بیژن طاهری درباره شکست یک بر صفر استقلال مقابل صنعت نفت آبادان، اظهار داشت: اتفاقات اواخر هفته گذشته طوری رقم خورد که به دو دلیل باخت استقلال جای انتقاد باقی‌ نمی‌گذارد. یکی به دلیل گرمای هوا و دیگری هم به خاطر محرومان استقلال. قبل از آغاز بازی، آقایان سه بازیکن کلیدی استقلال را محروم کردند. این بازی هم بازی اول بود و به خاطر همین، انتقادی از این تیم ندارم. با در نظر گرفتن شرایط موجود، استقلال بد بازی نکرد. در آبادان بازی کردن سخت است، چه برسد به اینکه بازی اول باشد. با جنگ روحی - روانی که راه انداخته بودند و با شرایط موجود، باز هم استقلال بد بازی نکرد. فوقش این بود که بازی می‌توانست با تساوی یک - یک خاتمه پیدا کند.

وی با بیان اینکه صنعت نفت آبادان به خاطر مسائل فنی مقابل استقلال پیروز نشد، خاطرنشان کرد: شرایطی که به وجود آمد، علت باخت استقلال بود. وقتی دو روز مانده به بازی، سه بازیکن کلیدی تیم را محروم می‌کنند، معلوم است که این اتفاقات هم رخ می‌دهد. امیدوارم مشکل این بازیکنان هم در هفته پیش‌رو حل شود. البته بزرگ‌ترین تیم‌های ایران از قدیم می‌گفتند که امتیاز گرفتن در آبادان سخت است، اما صنعت تیم خوبی نبود. شرایط آنها را پیروز کرد نه عملکرد فنی‌شان. آنها از لحاظ فنی سَرتر از استقلال نبودند. من انتقادی از تیم استقلال نمی‌کنم، چون می‌دانم شرایط‌شان خوب نبود، اما دل طرفداران استقلال شکسته شد، چون آنها می‌بینند که تیم حریف‌شان نتیجه می‌گیرد، اما استقلال نمی‌تواند به نتایج موردنظرشان دست یابد. باشگاه نباید بگذارد این اتفاقات رخ بدهد. این مشکل باشگاه است.

پیشکسوت باشگاه استقلال درباره محرومیت سه بازیکن این تیم به خاطر عدم حضور در اردوی تیم امید، گفت: این اگر قانون خودمان است، باید آن را به تصویب برسانیم. ما که نمی‌توانیم از خودمان قانون دربیاوریم. اگر هم قانون FIFA و AFC است، باید از آن پیروی کنیم. این کارها یک مقدار شائبه‌برانگیز است. استقلال تیم پرطرفداری است که در همه جای جهان هوا خواه زیادی دارد. به خاطر اینکه تیم امید رفته و حذف شده، نباید با احساسات این هواداران بازی شود. اصلاً اگر تیم امید می‌رفت و قهرمان آسیا می‌شد، چه اتفاقی می‌افتاد؟! شاگردان پیروانی قهرمان هم می‌شدند، هیچ اتفاقی نمی‌افتاد. به‌هر حال هواداران استقلال دیشب خیلی‌های‌شان گریه کردند، اما دوستان بدانند که این کار درستی نبود.