تاج از شکایت برخی بازیکنان به AFC انتقاد کرد

مهدی تاج درباره شکایت بازیکنان ایرانی به AFC از باشگاه‌های‌شان، اظهار کرد: این موضوع خیلی بد است. همه این پرونده‌ها به فدراسیون خودمان بر می‌گردد. پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی وضع مالی خوبی ندارند. رفتن به مجامع بین‌المللی در هیچ کشوری منطقی نیست.

او درباره محرومیت بازیکنان استقلال، تصریح کرد: این محرومیت چند ویژگی دارد؛ من به حاشیه‌ها نگاه نمی‌کنم و فقط به قوانین فیفا نگاه می‌کنم. در این ماجرا هم منصوریان و هم فدراسیون درست می‌گویند. قوانین فیفا برای کشورهای توسعه یافته نوشته شده است. مسابقات آسیایی زیر ۲۳ سال در فیفادی برگزار شد و همه باشگاه‌های آسیا بازیکنان‌شان را به تیم ملی دادند. در ایران هم همه باشگاه‌ها به جز استقلال بازیکنان‌شان را به تیم ملی امید دادند اما استقلالی‌ها گفتند چون فیفادی نیست بازیکنان‌مان را نمی‌دهیم.

رییس فدراسیون فوتبال درباره این موضوع که گفته می‌شود تراکتورسازی هم بازیکنانش را به تیم ملی امید نداده، گفت: خود تیم ملی اعلام بی‌نیازی کرد. موضوع استقلال به کمیته انضباطی رفت اما مسوولان استقلال به من مراجعه کردند و گفتند که مراحل رسیدگی را جلوتر بیندازیم. من هم تنها دستور دادم که مراحل رسیدگی زودتر برگزار شود اما من در رای دخالتی ندارم و این موضوع در اختیار کمیته انضباطی است.

او درباره پرونده‌های ایران در فیفا، خاطرنشان کرد: ما به مجلس رفتیم و مسائل فوتبال را به آن‌ها گفتیم. بحث مالیات در مجلس و ارزش افزوده که هیچ کدام از باشگاه‌ها پرداخت نمی‌کنند. باشگاه‌ها باید مالیات بر عملکرد که با توجه به سود باشگاه‌هاست پرداخت کنند. باشگاه‌ها باید کارنامه مالیاتی بدهند، آن‌ها می‌توانند از طریق حق پخش و بلیت‌فروشی درآمدزایی کنند.

تاج که در مراسم آغاز فصل سایپا حضور داشت، درباره این باشگاه، گفت: آن‌ها در این مراسم کار خوبی انجام دادند و از پیشکسوت خودشان ابراهیم صادقی تجلیل کردند. امیدوارم این کارها بیش‌تر شود.