پیش بینی پیوس درباره طارمی؛ مهدی آقای گل می شود

پرسپولیس دو بازی لیگ را با پیروزی شروع کرد تا از همان ابتدا برای حریفان و دیگر تیم های حاضر، خط و نشان بکشد. فرشاد پیوس مهاجم  و آقای گل سال های دور پرسپولیس درباره دیدار سرخپوشان با تراکتورسازی گفت:« پرسپولیس شروع خوبی داشته ولی من فکر می‌کنم بازی مقابل تراکتور فقط سه امتیاز شیرین داشت. البته روز خوب بیرانوند هم بود. در دقایق پایانی چند گل صددرصد را گرفت تا پرسپولیس دست پر به تهران برگردد. اینکه یک تیم شروع خوبی داشته باشد، به لحاظ جمع‌آوری امتیازات خیلی خوب است چون کار در روزهای آخر به مشکل نمی‌خورد.»

او درباره این دیدار ادامه داد:«به لحاظ فنی دو تیم حرفی برای گفتن نداشتند. البته دو تیم از بهترین‌های لیگ هستند خصوصا پرسپولیس اما شرایط بازی باعث می‌شود که بازی بیشتر احساسی باشد تا فنی. از سوی دیگر بدن پرسپولیسی‌ها هنوز سنگین است که این ناشی از تمرینات سخت بدنسازی است و آن را طبیعی می‌دانم بنابراین باید برای بهتر شدن فرصت داد.»

پیوس که سال ها در پرسپولیس بازی کرده و آقای گل لیگ هم شده درباره حضور گادوین منشا در نوک خط حمله سرخپوشان گفت:« منشا خیلی خوب بود. خوب دوید و خوب گل زد. به‌خوبی از عمق نفوذ می‌کردند و در درگیری‌ها حرف اول را می‌زد. دفاع حریف را به‌خوبی تحت فشار می‌گذاشت. شروع خوبی داشت و فکر می‌کنم با گذشت چند هفته بهتر هم می‌شود.»

مهدی طارمی که ساز جدایی از جمع سرخپوشان را کوک کرده بود، دوباره به این تیم بازگشت اما در سه بازی اخیر خود، پایش به گلزنی باز نشده و انتقاد پیشکسوتان و هواداران را به همراه داشته است. پیوس درباره عدم گلزنی طارمی در چند بازی گذشته می گوید:«متاسفانه مهدی در فصل بدنسازی حضور نداشت و برای همین از تیم عقب است. فکر می‌کنم برانکو باید برای او صبح و عصر تمرین بگذارد تا به بقیه برسد. مهدی خیلی تحت فشار است. دو سال پشت‌سر هم آقای گل شده است. توقعات بالا رفته است و در کانون توجه همه قرار دارد و به قولی وظیفه او سنگین‌تر از قبل شده و همین کار را سخت می‌کند. البته زمان من هم همین‌طور بود. همه توقع داشتند که فرشاد پیوس هر بازی، 4 تا گل بزند اما نمی‌شود. در ثانی دو هفته گل نمی‌زدم رسانه‌ها فشار می‌آوردند و انتقاد می‌کردند.»

مهاجم اسبق پرسپولیس درباره انتقادهایی که از طارمی می شود و واکنش او گفت:« از من هم انتقاد می شد ولی من انتقادپذیر بودم و انتقاد سازنده را قبول می‌کردم. من دو هفته اگر گل نمی‌زدم، فشار تمرینات و تمرکزم را بیشتر می‌کردم تا جبران کنم. وظیفه من گل زدن بود پس باید گل می‌زدم. مهدی هم وظیفه‌اش گل‌زدن است پس انتقاد سازنده را قبول کند و با تمرین بیشتر، مشکل را حل کند. او الان استرس زیادی دارد و فشارهای بالایی را تحمل می‌کند. با یک گل همه‌چیز کم می‌شود.»

او درباره اینکه آیا طارمی می تواند در کسب عنوان آقای گلی لیگ برتر هت تریک کند گفت:«چرا که نه، شما الان را نگاه نکنید. فرشاد پیوس هم به شما قول می‌دهد که مهدی باز هم آ‌قای گل می‌شود. او از هفته سوم گلزنی را شروع خواهد کرد و در ادامه مثل فصل قبل بهترین گلزن ایران خواهد شد. من هیچ‌وقت بدِ مهدی را نخواستم و همیشه هم که با او صحبت کردم، انتقادم سازنده بوده است. امیدوارم که با یک گل هر چه زودتر از زیر این فشارها بیرون بیاید.»

پیوس همچنین درباره زوج طارمی و منشا گفت:« این بازی اول بود. باید فرصت داد تا این دو نفر کنار هم بیشتر بازی کنند. من فکر می‌کنم می‌توانند بهترین زوج را بسازند. البته پرسپولیس روی نیمکت علیپور آماده را هم دارد. برانکو در خط حمله دستش باز است و مطمئن باشید خط حمله پرسپولیس بهتر از فصل قبل خواهد بود.»