میثاقیان: در آزادی آبروداری می کنیم

سرمربی سیاه‌جامگان امید زیادی به موفقیت این تیم در فصل هفدهم دارد. میثاقیان فکر می‌کند بازیکنان خوبی دارد که اگر توانایی‌هایشان را به نمایش بگذارند، می‌توانند یک شگفتی در لیگ به وجود بیاورند.

اکبر میثاقیان به‌عنوان سرمربی سیاه‌جامگان مشهد از بازی مقابل پرسپولیس خاطره خوبی دارد. زمانی که سیاه‌جامگان باز هم در خطر سقوط بود و بازی آخر سرنوشت این تیم را برای ماندن در لیگ برتر و سقوط به لیگ یک مشخص می‌کرد. در آن بازی سیاه‌جامگان در بازی مقابل پرسپولیس به پیروزی رسید و با کسب 3 امتیاز در لیگ برتر ماندنی شد. این اتفاق باعث شد میثاقیان در سیاه‌جامگان هم بماند و به کارش ادامه دهد. حالا تیم مشکی‌پوش مشهدی که شروع خوبی در لیگ هفدهم داشته، در هفته چهارم باید مقابل همان پرسپولیس برانکو قرار بگیرد. میثاقیان که به خاطر همراهی تیمش و دیر رسیدن به تهران، نتوانست به کنفرانس خبری برود، درباره شرایط این روزهای تیمش برای بازی مهم و حساس برابر پرسپولیس می‌گوید: «تیم خوبی داریم. بچه‌ها در 3 بازی گذشته خیلی خوب کار کردند. حتی در بازی مقابل فولاد خوزستان که باختیم، ما تیم برتر میدان بودیم که اشتباهات من باعث شد در آن بازی ببازیم اما حالا آماده هستیم تا مقابل پرسپولیس بازی خوبی انجام دهیم.»


میثاقیان معمولا دوست ندارد باخت‌های تیمش را گردن بازیکنان بیندازد. او مثل یک پدر برای بازیکنانش فداکاری می‌کند و ترجیح می‌دهد نام این مساله را فداکاری نگذارد. سرمربی سیاه‌جامگان درباره اینکه آیا به خاطر بازیکنان، باخت مقابل فولاد خوزستان را به گردن گرفته، توضیح می‌دهد: «من هیچ‌وقت دروغ نمی‌گویم. شما می‌دانید که اخلاق من طوری است که همیشه سعی کردم واقعیت را بگویم. باخت مقابل فولاد هم تقصیر من بود. به خاطر تعویض‌های بدی که داشتم و البته مسائل تاکتیکی. مطمئن باشید اگر بچه‌ها بد کار می‌کردند می‌گفتم. همانطور که قبلا در مورد دفاع یا دروازه‌بان تیم‌مان گفته بودم و به صراحت اعلام کردم مقصر باخت شخص دیگری بود اما در بازی گذشته مقابل فولاد مقصر من بودم که شکست خوردیم.»


سرمربی سیاه‌جامگان با خاطره خوبی که از بازی با پرسپولیس دارد، حالا به تهران می‌آید. البته اکبر میثاقیان دوست ندارد خیلی در مورد این بازی صحبت کند: «بازی با پرسپولیس سخت است. پرسپولیس در بهترین دورانش قرار دارد و از بهترین تیم و کادرفنی برخوردار است. پرسپولیس تیم قابل احترامی است که هواداران پرشور و زیادی دارد که بدون شک امروز ورزشگاه را پر خواهند کرد. برانکو هم مربی قابل احترامی است اما ما تیم خوبی داریم که می‌خواهیم آبرومندانه بازی کنیم.»


میثاقیان هیچ‌وقت علاقه‌ای به پیش‌بینی نتیجه بازی نداشته و این بار هم نمی‌خواهد این کار را انجام دهد. او حتی نمی‌خواهد از احتمال امتیاز گرفتن تیمش در بازی با پرسپولیس حرفی بزند: «نتیجه بازی قابل پیش‌بینی نیست. ما فقط می‌خواهیم بازی خوبی انجام دهیم. هیچ‌وقت هم نگفتم برای برد به میدان می‌رویم. ما همیشه تلاش می‌کنیم بازی آبرومندانه‌ای انجام دهیم تا همه از فوتبال لذت ببرند.»


سیاه‌جامگان مشهد به تازگی چند بازیکن جدید به خدمت گرفته که از جمله آنها می‌توان به حمیدرضا علی‌عسگری و محمدرضا خرسندنیا اشاره کرد. بازیکنانی که بدون شک انگیزه بالایی برای بازی با پرسپولیس دارند اما فعلا نمی‌توانند تیم را همراهی کنند.


اکبر میثاقیان در ابتدا دوست نداشت از نرسیدن بازیکنان جدیدش صحبت کند اما وقتی متوجه مصاحبه علی‌ عسگری شد که اعلام کرد کادرفنی تشخیص داده که او به این بازی نرود، می‌گوید: «واقعیت این است که ما مشکل جا داریم. باید جا خالی شود تا بتوانیم قرارداد بازیکنان جدیدمان را ثبت کنیم. به هر حال خیلی سعی کردیم این بازیکنان به بازی هفته چهارم مقابل پرسپولیس برسند اما نتوانستیم این کار را انجام دهیم. در هر صورت ما با بازیکنانی که در اختیار داریم، تلاش می‌کنیم بهترین بازی را انجام دهیم تا همه از آن لذت ببرند.»