پایان روز نخست کشتی فرنگی قهرمانی جهان با سه مدال برای ایران

نخستین روز از رقابتهای کشتی فرنگی قهرمانی جهان با مصاف مدعیان چهار وزن اول در شهر پاریس کشور فرانسه پیگیری شد که در نهایت محمدعلی گرایی، سعید عبدولی و حسین نوری در اوزان ۷۱، ۷۵ و ۸۵ کیلوگرم موفق به کسب مدال برنز شدند.

در وزن ۷۱ کیلوگرم محمدعلی گرایی توانست در دیدار رده بندی به یک پدیده تبدیل شود و کشتی باخته را در ۲ دقیقه پایانی با یک پیروزی شیرین عوض کند. وی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم شماگی بولکوادزه از گرجستان را شکست داد و در دور سوم از سد اوریک نیکوگوسیان از فرانسه گذشت. وی در ادامه مغلوب فرانک استابلر از آلمان شد و به گروه بازنده ها رفت اما در این گروه رسول چونایف از آذربایجان را شکست داد و به دیدار رده بندی رسید.

در رده بندی هم جانانه کشتی گرفت و در حالیکه ۷ بر صفر از دانیل کاتاراگا از مولداوی عقب بود، در نهایت با نتیجه ۱۰ بر ۸ این حریف سرسخت را شکست داد و نخستین برنز تیم ایران را کسب کرد.

در وزن ۷۵ کیلوگرم سعید عبدولی، شروع ناامیدکننده ای داشت و پس از استراحت در دور اول، در دور دوم مقابل ویکتور نمس از صربستان شکست خورد. البته او به گروه بازنده ها رفت و در این گروه ماخات یرژیپوف از قزاقستان و کاراپت چالیان از ارمنستان را شکست داد و به رده بندی رقابتهای جهانی راه یافت. او در رده بندی با یک پیروزی قاطعانه برابر کازبک کیلوف از بلاروس، دومین مدال برنز ایران را بنام خود ثبت کرد.

در وزن ۸۵ کیلوگرم نیز حسین نوری کشتی های سخت و سنگینی را گرفت و با کسب سومین مدال برنز ایران در شب نخست به کار خود پایان داد. نوری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم ایویداس استانکوویچ از لیتوانی را شکست داد و در دور بعدی از سد اریک آپس از استونی گذشت. وی در ادامه  ویکتور لورینچ از مجارستان را هم شکست داد، اما در مرحله نیمه نهایی مغلوب دنیس کودلا از آلمان شد و به دیدار رده بندی راه یافت. البته نوری در رده بندی در مقابل  اسلام عباس اف از آذربایجان بسیار خوب ظاهر شد و سومین مدال برنز ایران را کسب کرد.

در وزن ۹۸ کیلوگرم هم سید مصطفی صالحی زاده که در دور نخست با قرعه استراحت روبرو شده بود، در دور دوم مقابل آرتور الکسانیان قهرمان جهان و المپیک مغلوب شد و به گروه بازنده ها رفت. هر چند که در این مرحله مقابل تریسی هانکوک از آمریکا به پیروزی رسید اما در دیدار بعد مقابل ریوازی نادارشویلی از گرجستان شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.

بدین ترتیب تیم ملی کشتی فرنگی ایران در شب نخست رقابتهای جهانی موفق به کسب سه مدال برنز شد تا اهالی کشتی امروز سه شنبه با امید و انگیزه بیشتری چشم به درخشش فرنگی کاران اوزان دوم بدوزند.