تحلیل مربی تیم ملی از روز نخست رقابت های جهانی کشتی آزاد

امیر توکلیان درباره عملکرد کشتی گیران ایران در ۴ وزن نخست رقابت های جهانی اظهار داشت: حسن یزدانی در رقابت های جهانی از همان ابتدا برای کسب بهترین مدال وارد تشک شد و همانطور که همگان شاهد بودند به هیچ حریفی رحم نکرد و مقتدرانه به چیزی که حقش بود یعنی قهرمانی رسید.

او تصریح کرد: رضا اطری به هیچ هنوان نتوانست انتظارات را برآورده کند و درحالی که در دور نخست مقابل حریف آمریکایی مغلوب شده بود یک بار دیگر شانس به او رو آورد اما در گروه بازنده ها خیلی مفت نتیجه را به کشتی گیر اوکراینی واگذار کرد و حذف شد.

دارنده مدال نقره جهان ادامه داد: بهنام احسان پور با توجه به اینکه ۲ بار حضور در رقابت های جهانی را تجربه کرده بود به هیچ عنوان راضی کننده کشتی نگرفت و خیلی راحت مدالی را که می توانست به تصاحب کند را از دست داد. یدالله محبی خیلی خوب شروع کرد اما به نظر من با ۲ بردی که به درست آورد زود قانع شد وگرنه حداقل به مدال برنز می رسید.

مربی تیم ملی درباره رقابت های ۴ وزن دوم گفت: پیمان یاراحمدی و امیر محمدی برای نخستین بار رقابت های جهانی را تجربه می کنند و در مقابل میثم نصیری و مصطفی حسین خانی تجربه لازم را دارند اما در رقابت های جهانی وقتی قهرمانان بزرگ حذف می شوند و نفرات ناشناخته به مدال می رسند نشان می دهد هر کشتی گیری که فعل خواستن را صرف کند موفق خواهد شد در نتیجه ما به کشتی گیران روز دوم هم امیدوارم هستیم.