ماجرای مالکیت باشگاه نفت به کجا رسید؟

داستان این‌روزهای تعیین تکلیف مالکیت باشگاه نفت تهران تمامی ندارد. شنیده‌ها حاکی از آن است پس از اینکه مسئولان شرکت بهنام پیشروی کیش به تعهدات خود به عنوان خریدار درقبال تفاهم نامه و قراردادی که با کمیته واگذاری امتیاز موسسه فرهنگی ورزشی صنعت نفت تهران عمل نکردند، مسئولان مربوطه در وزارت نفت با یک خریدار دیگر که گفته می‌شود یک شرکت خصوصی در کار تجهیزات پزشکی است به توافق رسیده‌اند و حتی رونوشتی از این توافق هم در اختیار اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ قرارداده شده است.

مسئله‌ای که در این بین وجود دارد جلب نظر مسئولان شرکت بهنام پیشروی کیش است که سخت با این واگذاری مجدد مخالف هستند و قصد دارند با وجود مشکلات مالی پیش‌رو و تعهدات مالی که از گذشته هم دارند به باشگاه داری خود ادامه دهند. در همین راستا شنیده‌ها حاکی از آن است مسئله اصلی در مخالفت آنها با این واگذاری علاقه به ادامه تیم‌داری و سرمایه گذاری در فوتبال نیست بلکه پیشنهاد خریدار جدید به آنها با توجه به هزینه‌هایی که فصل گذشته و تا اینجای لیگ هفدهم انجام داده‌اند به هیچ وجه تناسبی با خواسته آنها ندارد.

با توجه به فرصت 2 ماهه‌ای که AFC به باشگاه‌های بدهکار ایرانی برای تعیین تکلیف بدهی‌های خود داده و همچنین حضور تیم نفت تهران در رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا، با شرایط فعلی که این باشگاه دارد، برای مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نگرانی‌های جدی ایجاد شده و در این زمینه هشدارهایی هم به مالکان فعلی  باشگاه داده شده است.

باید دید با توجه به وقفه‌ای که در رقابت‌های لیگ برتر ایجاد شده و فرصت محدودی که تاپایان زمان نقل و انتقالات باقی مانده آیا مسئولان مربوطه در شرکت بهنام پیشروی کیش در روزهای آتی از مواضع خود عقب نشینی کرده یا همچنان اصرار به تیمداری دارند؟